Show simple item record

dc.contributor.advisorBatman, Orhan
dc.contributor.authorŞahin, Nülüfer
dc.date.accessioned2020-12-29T14:46:12Z
dc.date.available2020-12-29T14:46:12Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446003
dc.description.abstractÖZET Otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamaları, personelin daha kaliteli olması ve daha üstün hizmet vermesi açısından önemlidir. Otel işletmelerinde uygulanan iş başı ve iş dışı eğitim yöntemlerinin amacı, işletmenin hedeflerine çalışanlarını yönlendirmektir. Uygun eğitim yöntemlerinin seçilmesi, eğitimden istenilen hedefe ulaşmasını sağlayacaktır. Fakat bundan önce otel işletmelerinin personel eğitimi ihtiyacını analiz etmesi, buna uygun eğitim programlan hazırlaması gerekmektedir. Eğitim sona erdikten sonra değerlendirilme yapılması, eğitimin başarısını veya başarısızlığını gösterecektir. Otel işletmelerinde hizmetiçi uygulamalarına yönelik Kapadokya Bölgesi'nde yapılan bu çalışma mevcut durum tespitine yöneliktir. Çalışmanın sonunda işletmelerin hizmetiçi eğitim uygulamaları için neler yaptıkları belirlenmiştir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, otel işletmeleri ve bölümleri, otel İşletmelerindeki bölümlerin organizasyon yapıları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, eğitim ve hizmetiçi eğitim kavranılan açıklanmıştır. Ayrıca eğitim ve hizmetiçi eğitimin önemi, hedefleri ve ilkelerinden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde, otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamalarının süreci anlatılmıştır. Hizmetiçi eğitim programları, eğitim yöntemleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca hizmetiçi eğitim ile verimlilik arasındaki ilişki hakkında da bilgi verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde, otel işletmelerindeki hizmetiçi uygulamaları anket yolu ile analiz edilmiştir. Anketler analiz edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir. Ayrıca konu ile ilgili yapılan çalışmalardan da bahsedilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırma kapsamına alınan otel işletmelerinin çoğunun hizmetiçi eğitime önem verdikleri belirlenmiştir. Otel işletmeleri iş başı eğitim yöntemlerinden ağırlıklı olarak işe alıştırma (oryantasyon) eğitimini kullanmaktadırlar. İş dışı eğitim yöntemlerinden ise anlatma yöntemi kullanılmaktadır. 3, 4 ve 5 yıldızlı ve özel belgeli oteller hizmetiçi eğitime 1 ve 2 yıldızlı otellerden daha fazla önem vermektedirler. IX
dc.description.abstractSUMMARY A RESEARCH ON TRAINING APPLICATIONS IN HOTEL ORGANIZATIONS (CAPPADOCIA EXAMPEL) KEY WORDS: Hotel, hotel organization, training, training process, training needs, training program, training methods: on-the-job training, off-the-job training In hotel organizations job training is essential because job training increases the qualification of the employees and as a result the quality of the services employees services. The objective of on- the- job training and off- the- job training methods practiced in hotel organizations is to direct the employees to the objectives of the company. Selecting suitable training methods will lead to accomplish the objectives of the training. However, first of all, it is necessary to analyse the training needs of the companies employee and prepare suitable training program. The evaluation process will show the success or the failure of training. This study, which was completed in Cappadocia region, aims to investigate the training application of hotel organizations. İt is obvious from the results of the study that, most of the hotel organizations regard training as important. The study is composed of four main parts. In the first part, hotel organizations and departmans are mentioned, in the second part, the two concepts education and training are examined and their importance is mentioned. In the third part, the training process in hotel organizations is explained. And in the forth part, training applications are evaluated by questionaire method. Xen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamaları (Kapadokya örneği)
dc.title.alternativeA Research on training applications in hotel organizations (Cappadoia exampel)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmOrganizational structure
dc.subject.ytmOrganization
dc.identifier.yokid111601
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110030
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess