Show simple item record

dc.contributor.advisorCebeci, Suat
dc.contributor.authorYildiz, Nezahat
dc.date.accessioned2020-12-29T14:46:06Z
dc.date.available2020-12-29T14:46:06Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445985
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma Ergenlik Çağında Din Eğitimi üzerinde bir alan çalışması olup, 8. sınıf öğrencileri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada genel anlamda, ergenlik döneminin özellikleri incelenmiş ve bu dönemde ergenin kendisi ve çevresiyle ilişkileri incelenmiş, bunların yardımıyla, ergene nasıl bir din eğitimi verileceği, sorusu cevaplandırılmaya çalışılmıştır. Araştırma örneklemini oluşturan öğrenciler İstanbul'un farklı semtlerinden seçilmiştir. Güzelcehisar İlköğretim Okulu (Beykoz), Gaziosmanpaşa İÖO. (Beşiktaş), Bernar Nahum (Beşiktaş), Orhangazi) ÎÖO. (Maltepe), Osmangazi İÖO. (Sarıgazi) anketimize katılmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, metodu gibi konulara değinilmiştir. Birinci bölümde insanın gelişim alanları hakkında bilgi verilerek, ergenin gelişim özellikleri ve ergenlik çağında çevrenin etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde ise, yaptığımız anketin sonuçlan ve değerlendirmelerine yer verilmiş olup sonuç ve öneriler kısmıyla çalışmamız tamamlanmıştır. Ergenlik dönemi kendine özel hususiyetleri olması sebebiyle, ergene hoşgörü ve anlayışla yaklaşılması gereken bir dönemdir. Yine bu dönemde ergeni etkileyen bir takım faktörler vardır Aile, okul, arkadaş. Ergen zihinsel, fiziksel, duygusal, cinsel ve sosyal gelişimini içinde bulunduğu ve onu -müspet ya da menfî- etkileyen çevresi yardımıyla -iyi ya da kötü- geçirir. Ergen ilk terbiyeyi ailesinden alır, ardından okulla birlikte sosyal gelişim için fırsatlar kazanır. Yine bu dönemde arkadaşlık ergenler için çok önemlidir. Ergene nasıl bir din eğitimi verileceği konusu ise ergenin gelişim özellikleri ve çevrenin etkileriyle beraber düşünülmesi gereken bir konudur. Din eğitiminin ergenin zihinsel gelişimi ile uyumlu, duygusal gelişimini destekleyici olması din eğitimi faaliyetlerini başarıya kavuşturacaktır. vın
dc.description.abstractSUMMARY This research is a Religious study on children just before adult stage. The study is limited to 8th glass students. In this research, generally the characteristics of adulthood are investigated as well as the interactions of new adult with himself and his environment. Thanks to these studies, it has been tried to answer to the guestion how the adults can be given a religious education. Sample students have been choosen from several parts of Istanbul. Gûzelcehisar Primary School (Beykoz) Gaziosmanpaşa Primary School (Beşiktaş) Bernar Nahum Primary School (Beşiktaş) Orhan Gazi Primary School (Maltepe) Osmangazi Primary School (Sangazi) In the introductory part it has been tried to tell the subject of research as well as its purpose, importance and method In the first section the development of human has been considered Through this the development of adult has been studied. In the second part the results of our poll have been introduced and the related assessment has been carried out. In the last part our study has been completed with a suggestion section. The adult stage is a sensitive period. That's why parents and teachers must be patient. During the same period there are so many factors that influence the candidate; family, school, friend. The children experience this period by help of this mediums. The adult takes first education and schooling from his/her family men flourishes in school. And its important to note that at this stage the friends are vital. How a religious education should be given to an adult is a problematic that it must be solved taking into account the development of child himself and his/her environment. Religious education should be consistent with the intellectual development of children. And this helps religious education activities progress. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleErgenlik çağında din eğitimi
dc.title.alternativeReligious education in adult stage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPuberty
dc.identifier.yokid112491
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110156
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess