Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunışık, Remzi
dc.contributor.authorYilmaz, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T14:46:04Z
dc.date.available2020-12-29T14:46:04Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445977
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, Türkiye'de son on yıllık periyotta hızlı değişim gösteren perakendecilik sektöründe kuruluş yeri çözümlemeleri incelenmiştir. Dünyada perakendeciliğin gelişimi ve mevcut durumu ortaya konmuştur. Gelişmeler, perakendecilik sektöründe büyük işletmelerin pazar ekonomisi şartlarına uygun olarak küçük işletmelerle birleşmeye devam edeceğini göstermektedir. Ayrıca, Türkiye'de meydana gelen perakendecilik değişimi gelişmiş ülke örnekleriyle karşılaştırılarak pazar dinamikleri, mevcut piyasa koşulları, uygulanan pazarlama stratejileri irdelenmiştir. Değişen dinamiklerle birlikte, kuruluş yeri çalışmalarını önemli kılan gelişmeler incelenmiş ve kuruluş yeri çözüm yaklaşımları ikiye ayrılarak, makro ve mikro kuruluş yeri kuramları ve çözüm yaklaşımları incelenmiştir. Makro kuruluş yeri çalışmaları bölge veya kent seçimine ilişkin faktörlerin etkileri incelerlerken, mikro boyutu perakende-yatırımcıları için bir bölge içindeki kuruluş yerinin çekiciliğini etkileyen faktörleri ile ilgilenir. Bu çalışma Adapazarı'nda uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Adapazarı şehri içinde perakende işletmeler için en iyi yerleri ortaya çıkarmak ve bunları yatırım çekiciliği ile karşılaştırmıştır. Bu aşamada analog metot kullanılmıştır. Bu bağlamda seçilen analog süpermarket uygulanan anketin amacı, seçilen marketin müşteri profillerini belirlemektir. Daha sonra araştırmanın sonuçları Coğrafi Bilgi Sistemi ile Adapazarı şehir haritasına aktarılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, CBS ile yatırımcılara karar vermelerini kolaylaştırıcı bir araçtır. Bu çalışmanın neticesinde, kuruluş yeri olarak analog süpermarkete yakın bir yer için karar verilmiştir. V
dc.description.abstractSUMMARY In this study, a review of various site-selection methods used in retail industry which is experiencing a very fast growth during the last ten years in Turkey. In this vein, the evolution of the retail business in the world are examined. It is pointed out that there is expected to be some consolidation in an increasing pace between the players in the forms of purchasing of small retailers in order to reach economies scale. Also changes taking place in the Turkish retail industry are examined and compared with those taking place in developed economies in terms of market conditions, dynamics and marketing strategies adopted by the retailers. In particular, factors playing crucial role in the site-selection process in retail industry are examined under two dimensions: macro and micro dimension. While macro dimension is concerned with factors affecting the selection of the region or the city in a particular region, micro dimension deals with the factors determining the attractiveness of a particular location in a selected city for the retail investment. A field study is carried out in Adapazarı. The aim of the study is to find out the best alternative sites for a retail business in the city of Adapazarı and compare them in terms of investment attractiveness. In this process, analogue methods are used. In this context, a questionnaire is carried out in the analogue supermarket with an aim of determining the customer profile of that particular supermarket. Then, the survey results are transferred to the map of the city of Adapazarı by means of Geographical Information System (GIS). Findings have shown that GIS is a very useful tool in helping investors in their decisions. The analogue supermarket is shown to be located fairly close to that determined by this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakendeci mağazalarda stratejik yer seçimi: Sakarya`da bir uygulama
dc.title.alternativeStrategical site selection for retail stores: An application in Sakarya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSite selection
dc.subject.ytmSite selection
dc.subject.ytmRetailing
dc.identifier.yokid111659
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110010
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess