Eğitimde özelleştirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Kocaeli örneği)
dc.contributor.advisor | Karslı, Mehmet Durdu | |
dc.contributor.author | Dabakoğlu, Gülsun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:45:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:45:49Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445931 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, özelleştirmeyi Türk Eğitim Sisteminin sıkışan finansal ve yönetsel sorunlarını ilgililerin tartışmasına sunmayı ve bu tartışmada ilgililerin kullanımı için veri sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma görev yaptıkları eğitim kademesini dikkate alarak eğitimin özelleştirilmesi ile ilgili ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerini saptamaya, bulundukları eğitim kademesine göre öğretmenler arasında görüş farkının belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırmanın evreni Kocaeli İzmit merkez ilçeye bağlı ilk ve ortaöğretim okulları olup, örneklem basit tesadüfi yöntemle seçilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen veriler SPSS yöntemi ile çözümlenmiş; crosstab, Anova,ve t-testi teknikleri ile analiz edilmiştir. Analizler sonucu bulunan anlamlı farklar tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Eğitimin özelleştirilmesi konusunda yapılan bu araştırmada kısaca aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. 1. Fırsat ve olanak eşitliği ön koşul olmak üzere, devletin koyacağı sınırlar çerçevesinde eğitimde özelleştirme bazı hizmetlerde gerçekleştirilebilir, paralı eğitim uygulaması kısmen olabilir. Eğitim düzeyi değişkenine göre eğitim yüksekokulu mezunlarının lisans mezunlarına oranla paralı eğitim ve özelleştirme uygulamalarına daha olumlu yaklaşmaktadırlar. 2. Eğitimde özelleştirme ilköğretimden sonra kısmen yapılabilir, eğitim sistemini yerelleşmesinin beklenilen sonucu getirmeyeceği düşünülmektedir. 3. Türkiye'de 1980'li yıllarda liberal ideolojinin ekonomi politikalarına yansıması ile özelleştirme de yaygın olarak tartışılmaya başlamıştır. Öğretmenlerin ekonomik anlayışlarına göre özelleştirmeye ilişkin beklentileri ile ilgili olarak, liberal ekonomik anlayışa sahip öğretmenler ile devletçi ve diğer ekonomik anlayışa sahip öğretmenlere göre daha olumlu olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The aim of this survey is to draw the attetion of the authoritlesabout privatization and financial and administrotive problams of turkish education system. Moreover, this project aims to present data to the authorities to discuss these topics. By the help of this survey, the point of views of some teachers who are taken as an examle from primary and high schools on privatization of education is tried to be determined and some differences among opinions of these teachers within the education level are defined. The survey took place in some primary and high schools in İzmit and around its towns at random.The data received from the tools of the data collecting is analysed by SPSSand it is examined by Anova and t-test techniques.Meaningful differences obtoined from analysis are put unto tables and inter preted. Some results about privatization of education are listed below: 1 -Within some limitation of state privatization in education can be realized in some services and partially education with money can be put into practice. Since the first step is having equal opportunity and possibility. According to the variety of practices are regarded more positively by people graduated from universty. 2- After primay school, privatization of education can partially be put into practice however it is believed that localization of education system can not produced the expected result. 3-In Türkiye liberal ideology is reflected to economical policies in 1980's since then privatization discussion has been started teachers are grouped according to their economical points related to the expectation mentality are more positive than other teachers with statist mentality or other economic mentalities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde özelleştirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Kocaeli örneği) | |
dc.title.alternative | Teachers opinions connected with privatization in education (Model in Kocaeli) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Liberalism | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Liberal economy | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Privatization | |
dc.identifier.yokid | 112477 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 110162 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |