Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Hasan Basri
dc.contributor.authorGüven, İsmail Hakki
dc.date.accessioned2020-12-29T14:45:19Z
dc.date.available2020-12-29T14:45:19Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445837
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, Sakarya İli Adapazarı Merkez İlçesi sınırları içerisinde bulunan okullarda yönetim süreçlerinin işleyişini ortaya koymak amaçlanmıştır. Veriler, yönetici ve öğretmenler için çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Adapazarı Büyük Şehir Belediyesi sınırlan içerisinde bulunan ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri alanyazın taraması ve anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, t- testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni Adapazarı Büyük Şehir Belediyesi Sınırları içerisinde bulunan 121 yönetici ve 250 öğretmenden oluşmaktadır. Deneklere gönderilen anketlerden, öğretmenlerden 220, yöneticilerden 105 olmak üzere toplam 325 anket geçerli ve kabul edilebilir bulunarak, çözümlemeler bunlar üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket, araştırmacı tarafından deneklere ulaştırılmış, geri dönüşü sağlanmıştır.Toplanan ankete verilen cevaplar bilgisayara işlenmiş, SPSS programı ile t- testi ve varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Daha sonra bu bulgular tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim okulları yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yeterlikleri hakkında, yönetici ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yönetim süreçlerinin bütün süreçlerinde öğretmen ve yönetici görüşleri arasında anlamlı fark bulunamamış, İlköğretim okulu yöneticileri öğretmenler ve kendileri tarafından yönetim süreçleri açısından `çoğunlukla` yeterli bulunmuşlardır. VIIAraştırma sonuçları, ilköğretim okullarda yönetim süreçlerinin etkili bir şekilde uygulanmasına yönelik, yönetici ve öğretmenlerin çeşitli kurs/seminerlerle eğitilmesi gereğini ortaya çıkarmıştır.Araştırma sonuçlarının ilköğretim okullarında yönetim süreçlerinin etkili bir şekilde uygulanmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir VIII
dc.description.abstractSUMMARY In this research, Our purpose is try to understand how the schools manage, in Adapazarı, Sakarya. The data is studied using various things about teachers and directors. That investigation includes all of the primary schools in Adapazarı. There are two techniques which are used in this study hatching releted to literature and questionnare. To analyse the datas ; frequency, percent, averace, t- test and variance were some of the techniques for us. As we mentioned before, Using hatching-technique which is including 121 directors and 250 teachers in Adapazarı. After sending to test subject, we have collected 325 valid questionnare in respect of 220 teachers and 105 directors and results are obtained according to these questionnaires. The questionnares helped us to gather informations. Firstly, these questionnares are reached by the researcher and secondly, oil of them are collected by the researcher. All the answers are loaded and they are materaliazed by the means of t-test and variance analyse. At last, to make interpret, total datas are converted to schedules. As a result of this investigation, we noticed that there is no imortand differences between teacher and directors ideas about management process. They think that threy have enough capacity about this point in majority. Finaly, The results of this research shows that teachers and directors have to take some courses and seminars to make efficent management. We hope that this study will contribute about efficient management. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin yeterliklerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeTo Evaluate of primary school directors capacity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid121184
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116850
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess