İlköğretim sosyal bilgiler dersi (6 ve 7) ünitelerine ilişkin branş öğretmenleri ve müfettiş görüşleri - Sakarya ili örneği
dc.contributor.advisor | Eskicumalı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Aktan, Turan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:44:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:44:03Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445595 | |
dc.description.abstract | ÖZET İlköğretimde Sosyal Bilgiler Dersi (6 Ve 7) Ünitelerine İlişkin Branş Öğretmenleri Ve Müfettiş Görüşleri Anahtar Kelimeler: Ders İçerikleri, Sosyal Bilgiler Öğretmeni, Müfettiş, Sosyal Bilgiler Ülkemizde ilköğretim kurumlarında, 6. ve 7. sımf düzeylerinde okutulan sosyal bilgiler derslerine ait müfredat programlan yardımıyla, çocuklarımızın sosyalleşmeleri, hayata ve bir üst öğrenime hazırlanmaları hedeflenmektedir. Konuyu bu açıdan ele aldığımızda, 6. ve 7. sınıflar sosyal bilgiler derslerinin konularının da bu hedefi gerçekleştirmeye yönelik olmaları gerekmektedir. Seçilen konular, çocuğun içinde yaşadığı sosyal hayattan kaynağını almalı, onu hayata ve bir üst öğrenime hazırlamalıdır. Ancak ilköğretim kurumlarının 6. ve 7. sınıfları düzeyinde okutulmakta olan sosyal bilgiler derslerinin konularından bir kısmı, çocuğun içinde yaşadığı hayattan uzak ve onu hayata hazırlamada yetersiz kalmaktadır. Her iki sınıf düzeyinde de derslerin ünitelerinin başlıklarına bakıldığında, birbirleriyle olan kopuklukları ve sosyal hayatı yansıtmadaki eksiklikleri göze çarpmaktadır. Çocuğu ezbercilikten kurtaracak, onu hayata ve bir üst öğrenime hazırlayacak, kaynağını bireyin günlük yaşamındaki ihtiyaçlarından alan, yeni bir sosyal bilgiler dersi oluşturulmalı ve bu dersin bazı konuları yeniden belirlenmelidir. Ülkemizde, ilköğretim 6. ve 7. sınıflar sosyal bilgiler derslerinin konuları üzerine yapılmış bu tarz bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Bu araştırma, Sakarya İli'ndeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan tüm sosyal bilgiler branş öğretmenlerini ve Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan ilköğretim müfettişlerini kapsayan bir alan araştırmasıdır. Çalışma, ilköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersleri konularında görülen eksiklikleri ortaya çıkarma ve bunları tamamlamaya yönelik olarak yapılmıştır. Çalışmada, önce problemler ortaya konulmaya çalışılmış, daha sonra da bu problemlerin ortadan kaldırılmasına yönelik önerilere yer verilmiştir. XIII | |
dc.description.abstract | SUMMARY The Opinion Of Branch Teachers And Inspectors Connected With Concents Of Social Sciences Lessons Of 6th And 7th Classes In Primary Education Schools Key Words: Concents Of A Lessons, A Social Sciences Teacher, An Inspector, Social Sciences. In our country, our target is to socialize the children, get ready them for the real life and the next upper education by the help of the primary education curriculum which belongs social sciences which are tought in the level of the 6th and 7th classes of Primary Education institutions. If we search this subject in this way, the subjects of social sciences lessons for the 6th and 7th classes should be tended to realize this aim. The subjects of social sciences which are chosen should take their sources from the child's real life, prepare him to real life and the next upper education, however, some parts of the lessons which are tought in the level of 6th and 7th classes of the Primary Education institutions are away from the real life and not enough to prepare him for his social life. When we glance at the titles of the lessons in the unit, we can notice the bums each other and defencies of reclections of social life. A new social sciences lesson, which take its sources from a person's daily life necessities, should be formed and some sunjects should be renewed to avoid children from learning parrot fashion, to prepare him to social life and the next upper education. In our contry a research like this on the subjects of 6th and 7th classes of `social sciences` lessons in Primary educations hasn't been run into. This studying has been prepared to fulfill the deficit which is felt in this field. This is a field research which includes the branch teachers of social sciences lessons who are on duty in Sakarya Primary education state schools and work as primary education inspectors in the directorate of National Education. This study has been done about the subjects of social sciences lessons in the 6th and 7th classes of primary education to bring to ligth the absence defincies which are seen in this field and the complete them. In this research first the problem have been tried to put forward, later the suggestions which tend to remove this problems have been replaced. XIV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sosyal bilgiler dersi (6 ve 7) ünitelerine ilişkin branş öğretmenleri ve müfettiş görüşleri - Sakarya ili örneği | |
dc.title.alternative | The Opinion of branch teachers and inspectors connected of social sciences lessons of 6 th and 7 th classes in primary education schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 140227 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136866 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |