Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Hasan Basri
dc.contributor.authorYilmaz, Yavuz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:00Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:00Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445583
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, hizmet öncesi eğitimleri sınıf öğretmenliği alanından alan ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin, hizmet öncesi eğitim, cinsiyet ve kıdemlerine göre mesleklerinden duydukları iş doyum düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul ili Kadıköy ilçesi sınırları içinde yer alan 32 resmi ilköğretim okulunda, hizmet öncesi eğitimlerini sınıf öğretmenliği bölümünden alan: 271 ve farklı alanlardan gelen: 218 olmak üzere toplam 489 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için Kişisel Bilgi Formu ve `Minnessota İş Doyum ÖlçeğP'nin 20 sorudan oluşan kısa formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıcı `başkaları için bir şeyler yapabilme` konusunda çok yüksek düzeyde, alınan ücrete ise hiç memnun değil düzeyde düşük iş doyumu elde ettikleri görülmektedir. Hizmet öncesi eğitimlerine göre sınıf öğretmenliği alanından ve farklı alanlardan gelen sınıf öğretmenlerinin iş doyumları açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. `Toplumda saygın kişi olma`, `yöneticinin karar verme yeteneği`, `terfi`, `fikir ve kanaatlerini kullanabilme`, `arkadaşlarıyla anlaşabilme'`, `kendi yöntemlerini kullanabilme` ve `takdir edilme` konularında kadın ve erkek öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre iş doyum düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. `Mesleği ile meşgul olma` konusunda, diğer kıdemlerle 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenler; `toplumda saygın kişi olma` ve `vicdani sorumluluk taşıma` konularında, 16-20 yıl arası kıdemlilerle 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenler; `terfi` ve `kendi yöntemlerini kullanabilme` konularında, 1-5 yıl ve 16-20 yıl arası kıdemlilerle 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. XV
dc.description.abstractSUMMARY THE LEVEL OF JOB SATISFACTION OF THE TEACHERS WHO ARE COMING FROM PRIMARY SCHOOL TEACHING AND DIFFERENT FIELDS OF STUDY Keywords: job satisfaction, pre-service education, primary school teacher This research has been done to identify the level of job satisfaction and the relationship between the teachers coming from primary school teaching and the teachers coming from different fields of study according to pre-service education, seniority and gender. This research was carried out by the attendance of 489 teachers, who were the teachers coming from primary school teaching with 271 teachers and the teachers coming from different fields of study with 218 teachers in 32 primary schools in Kadıköy/istanbul. A personal information form and Minnessota job satisfaction scale, which was a short form with 20 questions, were used to collect the data. At the end of the research, the level of job satisfaction of primary school teachers were found high. Although the view of helping other people in terms of job satisfaction was found high, the view in terms of salary was found low. A meaningful difference between the teacher coming from form teaching and the teachers coming from different fields of study could not found about the level of job satisfaction. The data show that there are significant differences between male and female teachers in `being a respectable citizen`, `the administrator's ability to decide`, `promotion` `the ability to use ideas and opinions`, `getting on with friends`, `the ability to use own methods` and `being appreciated` and that female teachers have a higher rate of job satisfaction than male teachers. The data also show that the job satisfaction rate is higher among teachers with at least 21 years of experience and those with less experience in being interested in one's profession; between teachers with 16-20 years of experience and those with 21 years of experience and more in `being a respectable citizen` and `bearing ethical responsibility`; between teachers with 1-5 and 16-20 years of experience and those with 21 years of experience in `promotion` and `the ability to use own methods. XVIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHizmet öncesi eğitimlerin sınıf öğretmenliği alanından alan ve farklı alandan gelen sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzyleri
dc.title.alternativeThe Levelj of job satısfaction of the teachers who are coming from primary school teaching and different fields of study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeachers from other branches
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmPre-service training
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid140226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136867
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess