Show simple item record

dc.contributor.advisorİskender, Murat
dc.contributor.authorÖzkan, Turgay
dc.date.accessioned2020-12-29T14:43:54Z
dc.date.available2020-12-29T14:43:54Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445565
dc.description.abstractÖZET İnsanların etkileşimde bulunduğu her ortamda çatışma kaçınılmaz bir olgudur. Bireyler,gruplar ve örgütler amaçlarım gerçekleştirmek için çalışırken diğer bireyler, gruplar ve örgütlerle sürekli etkileşim içindedirler. Bu etkileşim sürecinde taraflar arasında ilişkilerde ve etkinliklerde uyuşmazlık veya tutarsızlıklar iki taraf arasında çatışmayı doğurur. Belirli otoriteye sahip insanlar uyum için insanları zorlayabilmektedirler. Bu zorlama ise belirli direnç ve uyuşmazlıklara yol açmaktadır. Böylece ortaya çıkan çatışmalar toplumun tüm kesimlerine yayılabilmektedir. Doğal olarak gelişim süreci içinde de toplumsal barışı etkilediği söylenebilir. Bu araştırmada ilköğretim okullarındaki öğretmen, idarecilerin karşılaştıkları çatışma nedenleri ve bu çatışmaları çözme konusunda kullanmış oldukları çatışma çözüm stratejilerini tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Sakarya ili Adapazarı merkez ilçesinde bulunan 13 ilköğretim okulunda 460 öğretmen ve idareciye uygulanmış 342 anket geri dönmüş ve yapılan değerlendirmede 301 anket geçerli sayılmış ve bilgisayar ortamında SPSS paket programına aktarılmıştır. ilköğretim okullarında yönetici ve öğretmenlerin çatışma nedenleri ve çözüm yöntemleri konusunda toplanan veriler SPSS (Statistical Package For Sciences) istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde deneklerin çatışma nedenlerine yönelik görüşlerinin analizinde çapraz tablo analizi yapılmış, deneklerin görüşlerine ilişkin farklar 0.05 anlamlılık düzeyinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda ilköğretim okullarında yönetici ve öğretmenler arasındaki çatışma nedenleri ve çözüm yöntemlerine ilişkin bulgular incelendiğinde, özellikle çatışmaların yoğun bir biçimde yaşandığı belirtilebilir. Öğretmenlerin, idarecilere göre daha yüksek düzeyde okullarından ayrılmayı düşünmeleri,öğretmenlerin çalıştıkları okullara olan bağlılık düzeylerinin idarecilerden daha düşük olduğunu göstermektedir. VII
dc.description.abstractSUMMARY WHY TEACHERS AND ADMINISTRATORS CONFLICT WITH EACH OTHER AND ABOUT THE WAY IN WHICH THEY HAVE TO SOLVE THESE PROBLEMS IN THE PRIMARY SCHOOLS Key Words: Conflict, Conflict Adminstrators, Education Administrators It's an inevitable fact to conflict in the environment in wich people interact each other. While individuals, groups, social organisations are working to make their goals come true. Other people groups and social organisations are in an interaction. At this point it causes conflict with two supporter groups because of disagrement and inconsistency. During the interaction process, disagrement and inconsistency of relationship and actions of supporters cause disagrement. People who have certain autority may put pressure on the ones for the sake of harmony. This pres causes certain confilict and resistance. The conflict that comes on the scene can be spread out all the social levels. The conflict is considered to effect on social peace in this devolapment. This study has been done for determining the reasons of the conflict which teachers and administrators at primary schools come across and the strategies in which they work out to deal with these 342 questionaries which carried out to 460 the teachers and administrations at 13 primary schools in the centre of Adapazarı- Sakarya city came back and 301 questionaries where considered as valid in a careful study and are stored in SPSS package computer programme. It's analysed why teachers and administrators conflict with each other and about the way in which they have to solve these problems. The data to be stored about why teachers and administrators conflict with each other and the way in which the problems to be solved are analysed in SPSS statistical package programme. Cross analysis table on the reasons of conflict between experimental ones have been done by means of the data. Variety of the thoughts of experimental groups has ben analysed on the rate of 0,05 t- test of variety and by a one way dimension techinique. At the final of this study, the reasons of the conflict between teachers and the administrators, and the solution methods are examined so it's understood that disagrements come to life very commonly. VIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında yönetici ve öğretmenler arası çatışma nedenleri ve çözüm yöntemleri (Sakarya ili örneği)
dc.title.alternativeWhy teachers and administrators conflict with each other and about the way in which they have to solve these problems in the primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmOrganizational conflict
dc.identifier.yokid140412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136907
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess