Show simple item record

dc.contributor.advisorİskender, Murat
dc.contributor.authorÖzhelvaci, Havva
dc.date.accessioned2020-12-29T14:43:53Z
dc.date.available2020-12-29T14:43:53Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445561
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada eğitim- öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren öğretmenlerimizin eğitim teknolojilerini öğrenme-öğretme faaliyetlerinde kullanıp, kullanmadıkları ve cinsiyete, yaşa, deneyime, eğitim durumlarına göre farklılığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın evreninin 2002-2003 eğitim- öğretim.yılında, Sakarya İli Merkez İlçelerinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise rasgele seçilmiş 6 Üçe İlköğretim okulunda görev yapmakta olan 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak, 57 soruluk bir anket geliştirilmiş ve kullanılmış. Araştırma bulgularının analizi aşamasında SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılmış, öncelikle araştırma kapsamındaki bütün öğretmenlerin sorulara verdikleri cevapların frekans ve yüzdelik oranlan çıkarılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet,yaş, mesleki kıdemleri, eğitim seviyeleri ile anket sorularına verdikleri cevapların düzeyleri Ki-Kare programında hesaplanmış ve `F`değerinin 0,05 'den küçük olmasına dikkat edilmiştir. Anlamlı ilişkilerin olduğu görülen bağımsız ve bağımlı değişkenler `crosstabs` programı ile tablolandınlmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin eğitim teknolojilerini öğrenme-öğretme ortamlarında yeteri kadar kullanamadıkları, buna neden olarak ise, öğretmenlerin büyük bir kısmı çalışma ortamlarında eğitim teknolojilerinin yetersiz olduğunu, bir kısmı da eğitim teknolojilerinin pahalı olması nedeniyle ve bu teknolojileri kullanma bilgilerinin eksikliğinden dolayı kullanamadıklarını belirtmişlerdir. XVIII
dc.description.abstractSUMMARY USING LEVEL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY FOR TEACHERS AT PROVINCE OF SAKARYA Keywords: Teachers, Technology, Educational, School Todays educational system, having a good training and education, must use educational technology, economy, social, culture and developing for tecnologic countries are using more educational equipments than other countries. In international area if you want to find a good position you must produce best directions and best technics. In contemporary education improves itself and using auditory and vision techic. Sometimes we ask the teacher what they need and their opinions. In this searching our theachers in training and education system using educational eqipments or not for their sex, age, training and their contionals. Between 2002-2003 educational year in Sakarya province all primary teachers asking nearly 6 cities and 300 teachers for these knowledge 57 questions inguiry asking and developing tecnic [ SPSS ] all the answers have got frequency and percents. In chi-square program their ages, sex, traing are using and ` F ` value less than 0,05. The same meaning relations and irrelations use ` crosstabs `. After this searching it is accepted that teachers don't use educational equipments because they don't know how to use. Economical problems forced them not to use technological equipments. If we give them cheaper computer and other educational equipments I believe they will be able to use and be successfull. Our educational system must solve this problems. XIXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSakarya ilinin ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojilerini kullanma düzeyleri
dc.title.alternativeUsing level eof educational technology for teachers at province of Sakarya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid140421
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136927
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess