Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Eskicumalı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Balkan, Fatime | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:43:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:43:37Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445511 | |
dc.description.abstract | ÖZET Anahtar Kelimeler : Fen Bilgisi Öğretimi, Oluşturmacı Yaklaşım, Oluşturmacılık. Oluşturmacı Fen Öğretimi Bu araştırmada öğrenci merkezliliği esas alan bir yaklaşım olan oluşturmacı yaklaşım modeli tanıtılmış ve fen bilgisi öğretiminde uygulanması sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Çalışmada uygulama sonucunda var olan durumun tespit edilmesi amaçlandığından deneme tarama modeli ve kontrol deney gruplu ön test. son test deseni kullanılmıştır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Vakfı Koleji'nin 6A ve 6B sınıflarında okuyan toplam 43 öğrenciye uygulanmıştır. Kontrol grubu için geleneksel öğretim yaklaşımı, deney grubu içinde oluşturmacı öğretim yaklaşımı esas alınmıştır. Öğrencilerin `Yaşamımı/ı Yönlendiren Elektrik`' ünitesindeki akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla dört hafta boyunca uygulama yapılmıştır. Araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testlerinden ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, oluşturmacı yaklaşım esas alınarak derslerin yürütüldüğü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin başarı ve tutumlarında olumlu yönde gelişmeler gözlenmiştir. Bu çalışma ulaşılabilen kaynaklar ve yapılan araştırmalara göre oluşturmacı /aklaşımın fen bilgisi öğretimi sürecindeki yerini kuramsal ve deneysel olarak inceleyen bir çalışmadır. Fen Bilgisi programının oluşturmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenmesi veya geliştirilmesinde katkı sağlayabileceği araştırmanın hedefleri arasındadır. IX | |
dc.description.abstract | SUMMARY DETERMINATION OF IMPACT ON ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE WITH APPLYING CONSTRUCTIVE APPROACH IN SCIENCE TEACHING Keywords: Science Teaching, Constructivist Theory, Constructivism. Constructivist Science Teaching In this research, constructivist approach which emphasizes student center teaching was identified and observed how it affected students' success and attitude when ii was applied in science teaching. It was aimed to display the situation emerging at the end of the application. Experimental research model, pre test with control and experiment group and post test were used. The research was applied to 43 students of 6A / 6B at the Foundation of Sakarya University Private High School. Traditional teaching approach was applied to the control group while constructivist approach was applied to the experimental group. A four week application was used to determine students academic success int the unit `Electric in Our Lives` and the attitudes towards the lesson. During the research the data collected from tests and attitude survey was evaluated with the help of SPSS packet program. At the end of the research it was observed that students who had education in classes where constructivist approach was applied showed positive changes. This is a study which observed constructicist approach in science teaching theoritically and experimentally according to the sources obtained and researchs done. one of the aims is to provide contribution to redesign and development process of syllabus of science teaching in outline constructivist approach X | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of impact on academic success and attitude with applying constructivist approach in science teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.identifier.yokid | 140347 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136891 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |