Show simple item record

dc.contributor.advisorUğur, Adem
dc.contributor.authorOrhan, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-29T14:43:09Z
dc.date.available2020-12-29T14:43:09Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445420
dc.description.abstractÖZET Anahtar Kelime :Toplam Kalite Yönetiminde Çalışan Memnuniyeti işletmelerin gelişen şartlara uyum sağlayabilmleri için hizmetlerinde kalite ve verimliliklerini arttırmaları gerekmektedir. Bunun sağlanabilmesi içinde yönetim yapılarını, çalışanlarını, teknolojilerini değişen şartlara göre sürekli geliştirmeleri gerekmektedir. İşletmelerin değişen şartlara uyum sağlayabilmesi için öncelikle geleneksel yönetim anlayışından uzaklaşarak Toplam Kalite Yönetim anlayışına geçişi sağlamaları gerekmektedir..Çünkü Toplam Kalite Yönetiminde her alanda `sürekli mükemmellik arayışı` egemendir İsletmeler hızla değişen rekabet koşullarında sahip oldukları maddi kaynaklar kadar insan kaynaklarını da en verimli şekilde kullanma yoluna gitmelidirler. Ayakta kalmak ve başarılı olmak isteyen isletmelerin özelliklerinin hepsi insan kaynaklarıyla ilgilidir. Toplam Kalite Yönetimi felsefesinde insan, müşteri ya da örgüt çalışanı olarak önemli bir yere sahiptir Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilmesi için prensip ve temel etmenlerini benimsemiş insanlara ihtiyaç duyulmaktadır Toplam Kalite Yönetimi insanı çıkış noktası alarak alıp sadece dışa dönük değil aynı zamanda içe dönük olarak da çalışanları göz önünde tutup onların mutluluğunu öncelikli hedefleri arasına alıp top yekûn verimlilik ve kalite artışı sağlamayı hedefler. Bu sistem, dış müşteri diye tanımlanan, malı veya hizmeti satm alanların yanı sıra o malı veya hizmeti üretenleri de müşteri olarak benimseyen ve müşteri seklinde isimlendirdiği bu kişilerin sosyal haklar yönünden tatmin edilmesini de ön planda tutan bir sistemdir. Toplam Kalite Yönetimi üretimde ve hizmette kalitenin artması için, çalışanların, işlerinden gurur duyabilmelerinin şart olduğunu ileri sürmektedir.însanlann birarada nasıl iyi çalışacaklarını nasıl işten tatmin olacaklarını saptamak Toplam Kalite Yönetimi anlayışına sahip işletmeler için önemli olmaktadır. Çalışanların beklentilerini doğru düzeyde karşılayabilmek için öncelikle beklentilerini doğru tespit etmek gerekmektedir.Bu noktada Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları devreye girmekte, çalışanların kurumun insan kaynaklan uygulamaları konusundaki görüşlerini alarak çalışanların beklentilerinin belirlenmesini sağlamaktadır. Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetiminin uygulandığı bir firmada Çalışan Memnuniyet Anketi ile çalışan memnuniyet oranı tespit edilerek, Toplam Kalite Yönetimi ile Çalışan Memnuniyeti ilişkisi incelenmiştir. vı ı
dc.description.abstractSUMMARY Employee Satisfaction in The Total Quality Management (Example of x Company) KEYWORDS : Total Quality Management, Employee Satisfaction Researches` Organizations need to enhance their efficiency and service quality in order to adapt to the changes around them. In order to accomplish this, organizations have to renew and improve their management techniques, employees and technologies continuously. Accordingly, organizations should move on to Total Quality Management, leaving the traditional management techniques behind. Because, `searching for constant excellence` is what Total Quality Management requires. Organizations should make use of their source of human resources besides the material sources, in order to adapt to the rapidly changing world of rivalry. Organizations, which aim to survive and achieve success, have one thing in common; which is human resources. Within the framework of Total Quality Management philosophy, a person stands as an important factor as a customer or an employee. Therefore, Total Quality Management needs people who have fully understood principles and basic features of the philosophy for implementation. Total Quality Management aims efficiency and quality enhancement by taking into consideration satisfaction of the employees. This system requires satisfaction of both external customers, who purchase goods or services and internal customers, who supply the goods or the services. Total Quality Management suggests that employees should be proud of what they are doing with, in order to improve quality of production and services. Organizations, which implement Total Quality Management, care to satisfy employees and to find the way to make them work together in harmony. In order to meet the needs of the employees, firstly true requirements for the product or service and the tme needs of the customers should be established. At this point, `Employee Satisfaction Researches` come on the agenda. Therefore, an organization needs to find out the opinion of the employees regarding the Human Resources implementations in order to discover their real needs. In this thesis, employee satisfaction has been analyzed via an `Employee Satisfaction Survey` in an organization; which implements Total Quality Management whereas the correlation between Total Quality Management and Employee Satisfaction has been studied, as well. VI i Ien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde çalısan memnuniyeti (X işletme örneği)
dc.title.alternativeEmploye satisfaction in total quality management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid164712
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148254
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess