Show simple item record

dc.contributor.advisorGülmez, İrfan
dc.contributor.authorÖzkan, Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-29T14:43:03Z
dc.date.available2020-12-29T14:43:03Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445399
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Programı, Avrupa Birliği Türkiye'nin Avrupa Birliğine üye bazı ülkelerdeki beden eğitimi öğretmeni yetiştiren yükseköğretim kurumlanmn programlarının incelenmesi ve değerlendirmelerin yapılması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada Belçika, Almanya, Fransa ve İngiltere'de Beden Eğitimi öğretim programlan ile Türkiye'de Beden Eğitimi öğretmeni yetiştiren yükseköğretim kurumlarmın ortak olan öğretim alanları Spps for Windows 1 1,5 programı kullanılarak yüzdelik dağılımları analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; Avrupa Birliğine üye bazı ülkelerin programlan birer model olarak yansıtılarak öğretim programlannda yer alan derslerin içerik kategorilerine göre dağılımlannın; mesleki alan bilgisi derslerinin %81,4 ile %90 arasında, öğretmenlik formasyon derslerinin %8,3 ile %15,1 arasında ve genel kültür derslerinin ise %0 ile %5,7 arasında değişiklikler gösterdiği görülmüştür.
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: Physcial Education Programmes, Eurepean Union. The purpose of the project is to examine and criticize the programmes of universities which train physcial education teachers. In the project physcial education programmes in Belgium, Germany, France and England and programmes that are common in universities which train physcial education teachers are analyzed by using SPSS for windows 1 1,5. As a result of the study, by taking models of the programmes of some Eurepean comittee members it was found that the distribution of lessons in terms of content categories that are contained in education programmes is as folllows, professional field lesson were betwen 81,4% and 90%, teacher formation lesson were between 8,3% and 15% and general culture lessons were between 0% and 5,7%. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ile bazı Avrupa Birliği ülkelerinin beden eğitimi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparation of physcial education teachers training programme in Turkey and some European Union countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmEuropean countries
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid164454
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148198
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess