Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktaroğlu, Serkan
dc.contributor.authorKöşker, Saime
dc.date.accessioned2020-12-29T14:43:00Z
dc.date.available2020-12-29T14:43:00Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445391
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: Girişimci, Girişimcilik, Kadın Girişimci, Ekonomik Profil, Girişim Faaliyetleri. Araştırma, girişimci kadınların demografik yapılarını, girişim faaliyetlerine ilişkin bilgileri, girişimci olma nedenlerini ve girişimci olmak isteyen kadınlara önerilerini içermektedir. Bu çalışma Adapazarı ve çevresinde faaliyet gösteren girişimci kadınların, girişim faaliyetlerine başlamalarına sebep olan faktörleri belirlemek, karşılaştıkları sorunlarda önlem alınması gerekli tedbirleri saptamak ve diğer çalışmalarda kullanılmak üzere bir veri tabanı oluşturmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma örneklemini Adapazarı ve çevresinde iş yeri bulunan 100 kadın girişimci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan kadın girişimcilerin, % 57' si ticaret alanında faaliyet göstermekte ve % 62' si girişimcilik alanından elde ettikleri gelir ile evin toplam gelirinin en az yarısını kazanır durumdadır. Kadın girişimcilerin iş kurma fikirlerine hiç kimse (% 85) karşı çıkmamış ve kadın olmalarından dolayı iş kurma aşamasında ve sonrasında % 87' si sorun yaşamamışlardır. Araştırmaya katılan kadın girişimcilerin çoğu (% 67), ekonomik bağımsızlıklarını elde etmek ve aile ihtiyaçlarını karşılamak (% 49) amacıyla girişimcilik faaliyetlerine başlamışlardır. İş kurma fikirlerini ağırlıklı olarak eşleri (% 21) ve aileleri (% 28) desteklemişlerdir. Araştırmaya katılan kadın girişimcilerin % 44' ü işletmeyi kurma aşamasında en çok sermaye temini sorunu ile karşılaşmışlardır. İşletmeyi kurduktan sonra karşılaştıkları sorun olarak, % 58' i işletmenin devamı ve büyümesi için gereken sermayenin temini sorunu yaşamaktadırlar. Deneklerin yaşları ile faaliyet alanları, aile ihtiyaçlarını karşılamak için girişimciliği tercih nedenleri, girişimciliği başka bir alternatiflerinin olmaması sebebiyle tercih etmeleri ve diğer kadın girişimcilere sevdikleri işi yapmaları noktasındaki önerileri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır (P<0,05). Medeni durum ile aile ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla girişimci olmayı tercih sebepleri arasmda anlamlı bir ilişki saptanmıştır (P<0,05). Çocuk sayısı ile işletmenin devamı ve büyümesi için gereken sermayenin temini arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır (P<0,05). Araştırmaya katılan kadın girişimcilerin yeni iş kuracak kadınlara ilk önerileri (% 69) kendilerine güvenmeleri ve cesur olmaları yönündedir. ıx
dc.description.abstractKeywords: Entrepreneur, Enterprising, Woman Entrepreneur, Economic Profile, Enterprising Activities. This research includes the demographic structures of woman entrepreneurs, information on their enterprising activities, the reason of becoming an entrepreneur and their suggestions to women who want to be entrepreneurs. The aim of this study is to determine the socio-cultural and economic profiles, of woman entrepreneurs acting in and around Adapazarı to find but the reasons of their starting their enterprising activities and to determine the subjects about which measures must be taken. The research's example group is consisted of 100 woman entrepreneurs who have offices in and around Adapazarı. 57% of the subjects of this research are occupied with trade and 62% of them refund at least the half of the houses' total expenditure. Nobody 85% objected their ideas on establishing an enterprise an 87% of them have never had a problem due to their being females since they began their activites. Most of the women entrepreneurs (67%) started enterprising to have their own economic freedom and (49%) to refund the family requirements. Mostly their husbands (21%) and their families (28%) supported their ideas in order to establish an enterprise. % 44 of the woman entrepreneurs who participated in the research had the problem of assurance of money during the establishment of business enterprise. 58 % of the entrepreneurs had the problem of providing money due to surviving and growing of the business enterprise. It was designated that there were meaningful relations between the age of entrepreneur and fields of activity and the reasons of prefence to refund the family requirements and there were no other alternatives of the entrepreneurs and the suggestions of the entrepreneurs to the other woman entrepreneurs to do their own job they like. Beside these, it was designated that there was a clear relation between marital status of the entrepreneurs and becoming an entrepreneur to refund the family requirements. There was also a relation between the number of child and providing of money due to surviving and growing of business enterprise. The first suggestion of woman entrepreneur - studied in this research to the others who want to establish a new enterprise is to be self-confident and brave.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSakarya`da kadın girişimciliğinin sorunlarının incelenmesi
dc.title.alternativeA research on the problems of woman entrepreneurs in Sakarya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWoman entrepreneurship
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmSakarya
dc.subject.ytmDemographic structure
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.identifier.yokid164423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148200
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess