Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Cihangir
dc.contributor.authorÇap, İlkin Behlül
dc.date.accessioned2020-12-29T14:42:49Z
dc.date.available2020-12-29T14:42:49Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445356
dc.description.abstractÖZET Anahtar Kelimeler: Kariyer Planlama, Hizmet îçi Eğitim, Kariyer, Kariyer Yönetimi. Eğitim programları, eğitilenleri önceden belirlenmiş hedeflere ulaştırmak için yapılan eğitim etkinliklerini içermektedir. Çalışanın bireysel gelişme ihtiyacı, kariyer planlama sürecinde belirlenir. Örgütlerde insan kaynakları yönetiminin başlıca görevleri arasında; en önemli faktörlerden biri olan insan unsurunu ele alarak insan kaynaklarından yararlanma, insan gücünü motive etme, insan gücünü yönetme, koruma ve tüm potansiyellerden faydalanacak şekilde çalışanları geliştirme gibi faaliyetler sayılabilir. Kariyer Planları çalışanın örgütle bütünleşmesini, doğru insanın doğru işe yerleşmesini sağlar. Kariyer geliştirme programının temel amacı çalışanlara kariyer yolu hakkında bilgi vermek ve kariyer basamaklarını geliştirerek kişinin işgücü verimliliğini arttırmaktır. Örgütsel kariyer geliştirme, personelin başarısı ve kariyer beklentisine uzun dönemli bakar. Eğitim ve geliştirme etkinliği ise performans ve iş etkinliği üzerinde ortalama bir zaman çerçevesinde odaklaşır. Çalışanların eğitimi ve geliştirilmesi ile kariyer geliştirme birbirleriyle yakından ilgili olup birbirini tamamlayıcı bir özellik taşır. Teknolojik değişme ve gelişmeler, İşlerin ve iş gücünün niteliklerinin değişmesi, örgütün gelecekteki gereksinimleri, örgütleri kariyer geliştirme ve kariyer planlamasına önem vermeye yöneltmiştir. Günümüzde organizasyonların verimliliği ve etkinliğinde en önemli unsurun insan olduğu kabul edilmektedir. Bu bağlamda kişilerin tutumlarının öğrenilmesi ve dikkate alınması önemlidir. Çünkü tutumlar davranışlara yansımaktadır. Davranışlarda üretilen malın ve sunulan hizmetin kalitesini ve verimi etkilemektedir. Bu araştırma insan kaynaklarının yönetiminde kullanılan ve her ikisinin de nihai hedefi insan kaynaklarının geliştirilmesi olan kariyer planlama ve hizmet içi eğitim konusunda işyerinde `ŞEF` pozisyonunda bulunanların görüş ve tutumlarım belirlemek amacıyla yapılmıştır. vııı
dc.description.abstractSUMMARY CAREER PLANNING AND TRAINING (CASE OF TOYOTA) Keywords: Career Planning, Training, Career, Career Management. Training programs in organizations cover the educational activities that are performed to get the trainees achieving the preset goals. The individual development need of an employee is determined in the process of career planning. The main duties of the human resources management in an organization include the utilization, motivation, management and maintenance of the man power, and development of the employees as to use all their potentials. The career plans allow integration of the employees with the organization, and placement of the right person to the right job. A career development program mainly aims at informing the employees on the career path, and developing the career steps to improve the labor efficiency. The organizational career development has a long-term approach to the personnel achievement and career expectations. However, the training and development activity is focused on the performance and job effectiveness in an average time frame. The employee training and development and the career development are closely related and supplementary to each other. The technological changes and developments in combination with the changing jobs and labor qualifications and the future organizational requirements have led the organizations to give importance to the career development and career planning. Today, the human is considered to be the most important factor in the efficiency and efficacy of organizations, in this context, it is important to learn and take into account the attitudes of individuals, since the attitudes may be reflected on the behaviours; the behaviours affect the quality of production and service provided. This study was conducted explore attitudes of the Toyota employees on the career planning and in-service training, both of which are used in the human resources management with the final goal of developing and improving the human resources. This study covers theoretical information on the career planning and in-service training, and talks about the system and practices applied in the Toyota. Furthermore, the attitudes of employees towards the career planning and in-service training are elaborated. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKariyer planlama ve hizmet içi eğitim (Toyota örneği)
dc.title.alternativeCareer planning and training (case of Toyota)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer planning
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmToyota
dc.subject.ytmPlanning
dc.identifier.yokid164469
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148245
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi ve Endüstri İlişkileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess