Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Canan Dinçer
dc.contributor.authorKaytaz, Kamuran
dc.date.accessioned2020-12-29T14:42:45Z
dc.date.available2020-12-29T14:42:45Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445343
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: Beden Eğitimi. Zihinsel Engelliler. İş Doyumu. Öğretmen. Özel Eğitim. Günümüzde hızlı teknolojik gelişmelerle birlikte beden eğitimi ve sporun insan yaşamındaki önemi giderek artmış ve eğitim amaçlarının insana kazandırabileceği önemli bir disiplin durumuna gelmiştir. Çünkü beden eğitimi ve spor bireylerin fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişmelerini sağlayan bir bilimdir. Beden eğitimi ve sporun bu işlevini yerine getirebilmesi için nitelikli, araştırıcı ve üretken beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yetiştirilmesi gereği ortaya çıkmıştır. 18. yüzyıla kadar zihinsel engelli çocuklar ölüme terk edilirdi. Fakat 18. yüzyıldan sonra engelli çocuklar kaderine terk edilmekten kurtularak eğitilmeye başlanmıştır. Jean Marc Gespard Itard zihinsel engelli çocuklarla ilk bireysel çalışmayı başlatmıştır. Ülkemizde özel eğitimle ilgili ilk çalışmalar Osmanlılar zamanında Enderun mekteplerinde yapılmıştır. Başbakanlığa bağlı Özürlüler İdaresi Başkanlığı engelliler ile ilgili çalışmaları yürütmektedir. Üniversitelerde bu alanda uzman öğretmenler yetişir. Bu öğretmenler Milli Eğitimin açmış olduğu eğitilebilir ve öğretilebilir zihinsel engelli okullarında çocuklara eğitim vermektedirler. Beden eğitimi öğretmeni alan bilgisinde uzman olmalı. Öğretme-öğrenme tekniklerini iyi bilmeli ve sürecini iyi yönetebilmeli. Ayrıca her öğretmen, öğrenci rehberlik hizmetleri konusunda bilgili olmalı. Kişisel ve mesleki özelliklerini en iyi şekilde geliştirmeli. Ders anlatımında öğretmen öğrencinin ilgisini çekebilmeli ve düşünmesini sağlamalı. Öğrencilerle iletişim kurabilmeli. Bu özelliklere sahip öğretmenler kendi alanlarında başarılı olurlar. Zeka insan davranışlarını düzenleyen en üst sentez yeteneğidir. Zihinsel engelli çocuklar bu sentez yeteneğinden yoksun oldukları için davranışlarını kontrol etmekte zorlanırlar. Zihinsel engel akıl hastalıklarıyla karıştırılmamalı. Zihinsel engelli kişiler sadece yavaş öğrenen ve öğrenme kapasiteleri kısıtlı olan kişilerdir. Spor; kas ve sinir sistemini, zihinsel reaksiyonlarını, vücudun fizyolojik ve metabolik gelişimini destekleyen bir araçtır. Topluma uyum bozukluğu olan engelli için spor yalnızca bedensel bir uğraş görevi görmez aynı zamanda onun toplum içinde uyumlu bir kişi haline gelmesini sağlar. Spor yapan engelli çocukların kendine olan özgüvenleri artar. Marmara bölgesindeki Bursa, İstanbul, Kocaeli ve Sakarya illerindeki normal ve zihinsel engelli okullarda çalışan beden eğitimi öğretmenlerine iş doyumu anketi yapılarak nelerden memnun olup olmadıkları araştırıldı. Normal çocuklara eğitim veren okullarda çalışan 100 öğretmen ile zihinsel engelli çocuklara eğitim veren okullarda çalışan 20 öğretmene iş doyumu anketi dağıtıldı. Dağıtılan anketler sonucunda da zihinsel engelli okullarda çalışan öğretmenlerimizin normal öğretmenlerle karşılaştırılarak aldıkları eğitimden memnun olmadıkları görülmüştür. Bunun sebebi de zihinsel engelliler üzerine verilen derslerin yetersiz olmasıdır. II
dc.description.abstractKeywords: Physical education. Disabled Children. Work Satisfaction. Teachers, special education In our time will the rapaid technological developments, the importance of sport has improved and became an important dicipline whichcan teach education aims to people. Because physical education and sport is a science which supports the physical, mental, emotional, social devvolopments of individuals. The need of qualified, productive, tnastworthy sport teachers has appeared to do this action. Until the 18 th century retaeted children were loft to die. But after the 18 th cent disaduataged were started being taught instead of leaving them to their the fate. Jean Marc Gespard Itard had started the first attempt to heal them. In our Country the first attemps abaut special education started in time of otoman at Enderun Colleges. Head of Disabled people adminatation have been doing workings abaut the disadvantaged. Expert teachers are mised in this field at üniversites. These teachers work in the schools founded for the disadvantaged people by national education. Physical education teacher must be an expert in his working field. Teaching and leormng must be known well and marage them. Also every thacher must have experience abaut student helding sustems. He must develop himself both his personal and vocational in the best way while he is teaching he can allure the students and must make them think abaut the world and themselvest. Intelligance is an ağabeylity organizing the human attitudes. Since retarded children lach of this ability they have difficulty in controlling them selves. Mental obstructions musn't be confused with mental disorders. Retarded people are people who just leain slowly and whose leormng capacity is Iimited.Sport; is asystem which supports the muscle and nerve system. For people who have difficulty in adapting the environment sport not only becomes a physical working but also helps people to adapt the environment. Job satisfying survey was applied on the teachers who work at normal and disabled students schools in Bursa, Istanbul, Kocaeli, Sakarya in Marmara Region. What abaut they are pleased or not are searched. Job satisfying survey was delivered to 100 teachers who work at normal students schools. According to result of the survey disabled students teachers are less satisfied than the normal students because of the education thay had. Reason of this dissatisfaction is the courses abaut disabled students are inadequate. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleNormal ve engelli çocuklara eğitim veren okullarda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin iş dönüşümü karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of work satisfaction at physical education teachers working for schools giving education to normal and disabled children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid164620
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148247
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess