Show simple item record

dc.contributor.advisorEskicumalı, Ahmet
dc.contributor.authorYilmaz, Melike
dc.date.accessioned2020-12-29T14:42:36Z
dc.date.available2020-12-29T14:42:36Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445318
dc.description.abstractÖZET Anahtar Kelimeler: Tutum, Başarı, Aile, İlköğretim. Toplumu oluşturan en küçük birin ailedir. Tabi ki ailede bireylerden oluşur. Yapacağımız araştırmanın ana karakteri olan çocukta ailenin bir yapı taşıdır. Çocuğun sosyalleşmesi ailede başlar, eğitim kurumlarında devam eder. Ailenin çocuğuna karşı davranışları çocuğun okul başarısını etkilemektedir. Araştırmamız çocuğun anne ve babasımn tutumlarından ne derece etkilendiğini ortaya toplumu oluşturan en küçük birim ailedir. Araştırmamızın uygulama bölümü Sakarya il, Hendek İlçesinde yapılmış olup, Yenimahalle İlköğretim Okulu 4. ve 5. sınıflarını kapsamaktadır. Uygulama okulunda taşımalı eğitimde yapılmaktadır. Farklı sosyo-ekonomik düzeyde aileler bulunmaktadır. Çocuklara verilen aile eğitiminin belirtileri çocuğun okul başarısında en açık bir şekilde görülmektedir. Aile ve basan ile ilgili kaynak taraması yapılmıştır. Konuyla ilgili Ana baba tutum ölçeği hazırlanarak uygulanmıştır. Ana baba tutum ölçeği sonuçlarından elde edilen veriler SPSS programında çözümlenerek çıkan sonuçlar sosyolojik açıdan değerlendirilmiştir. Veri çözümlemesi sonucunda dengesiz ve kararsız aile tutumunda matematik, fen bilgisi ve sosyal bilgiler dersi ile aile tutumları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Aynı zamanda güven verici, hoşgörülü, demokratik aile tutumunda matematik dersinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Buna karşılık baskılı ve otoriter, koruyucu, ilgisiz ve kayıtsız, mükemmeliyetçi aile tutumlarında belirtilen derslerin başarı ortalamaları ile aile tutumları arasında herhangi bir farklılığın olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim öğrencilerinin başarılarında bazı ailelerin tutumlarının etkili olduğu görülürken, bazı ailelerin tutumlarının ise öğrencilerin başarısında etkili olmadığı görülmüştür. vı
dc.description.abstractSUMMARY THE EFFECT OF PARENTS' ATTITUDES UPON STUDENTS' SUCCESS IN PRIMARY EDUCATION (IN HENDEK ) Keywords: Attitude, Success, Parents, Primary Education The smallest unit of the society is family.Of course a family is formed bye individuals. Main character of our study is a child who is very important for a family.A child starts to socialize within his/her family and this improvement goes on in educational institutions.The attitudes of families towards their children are affecting the students success at school.This study is done in order to reveal how much children are affected by their families attitudes. The practice part of this study occupy the fourth and fifth classes of Yenimahalle Primary School in Hendek which is a sub-district of Sakarya. Province in this school there are lots of students coming from the villages of Hendek. The families are from different socio-economical levels. During the research,parents attitude measure is applied to students and the Marks of each student are taken.The meeting is done with the parents of the students and the information about the attitudes of the parents towards their children is gathered. The data taken from theresults of parents attitutide criterion is made cross-tab in SPSS programme and the results of the research are evaulated from the sociological aspect. After the data analysis,the meaningful difference is identified between the unbalanced,undecisive parents'attitudes towards maths,science and social studies and parents'attitudes.At the same time, meaningful difference is supplied in thursty,tolerant and democratic parents' attitudes towards maths.On the contrary,the results show that there is no meaningful differencebetween the avarage success rates of the lessons identified in oppressive,bossy,protective,insensitive and perfectionist parents' attitudes and parents'attitudes. At the and of the research,it is seen that some parents' attitudes are effective towards the students' success in primary education and some of the parents'attitudes are not effective in students 'success. VUen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde anne ve baba tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi (Hendek ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe effect of parents' attitudes upon students' success in primary education (in Hendek)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid164672
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148352
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess