Show simple item record

dc.contributor.advisorKutanis, Rana
dc.contributor.authorKişioğlu, Nalan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:42:36Z
dc.date.available2020-12-29T14:42:36Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445316
dc.description.abstractÖZET Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışları, Cinsiyet, Cep Telefonu. Bu çalışma Tüketici Davranışlarında Cinsiyet Faktörünün etkilerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla öncelikle tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin literatür araştırması yapılarak tüketici davranışlarında cinsiyet faktörünün etkileri kuramsal olarak incelenmiştir. Daha sonra da uygulama aşamasına geçilmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin Sakarya ilinde Nisan ayı içerisinde yeni cep telefonu satın alan erkek ve kadın tüketiciler üzerinde yapılan anket çalışmasında elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Bu analizler sonucunda yeni cep telefonu satın alan kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışları arasındaki fakhlıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla elde edilen veriler istatistiksel analiz yapılarak değerlendirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışları arasında önemli farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Anket çalışmasıyla elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması sonucunda cep telefonu satın alan erkek tüketicilerin konuyla daha ilgili olduğu, telefonun fonksiyonel özellikleri tercihlerinde etkili olduğu görülmüştür. Cep telefonu satın alan kadın tüketicilerin ise daha çok fiyatla ilgilendikleri ve telefonun konuşma dışındaki diğer özelliklerini önemsemedikleri görülmüştür.
dc.description.abstractSUMMARY GENDER FACTOR ON CONSUMERS BEHAVIOUR A RESEARCH ON HOW TO CHOOSE A MOBILE PHONE Keywords: Consumer Behavior, Gender, Mobile Phone This study has been carried out in order to determine that is why the effects of sexuality factor on consumer behaviours. A after same research have been accomplished about the factors leading to consumer behaviours, the effects of sexuality factor on consumer behaviour have been abserved systematically, and then it has been put practice. Some data obtained with a questionnaire study carried out on male and female consumers who buy mobile phones in April in Sakarya, have been analyzed and evaluated. As a result of those analysis, The differences on purchasing behaviour of male and female consumer buying mobile phones have been studied. The data obtained with the study have been evaluated statistically. After this study, it's been realized that there have been some significant differences between the purchasing behaviour of male and female consumers. After analyzing and measuring the data with the questionnaire study, it's realized that male consumers buying mobile phones have been more concerned. Female consumers buying mobile phones have been observed to be more concerned with their price.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici davranışlarında cinsiyet faktörü (cep telefonu seçimi üzerine bir araştırma)
dc.title.alternativeGender factor on consumers behaviour a research on how to choose a mobile phone
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid164683
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148353
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess