Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Ceyhan Gazi
dc.contributor.authorErgün, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-29T14:40:26Z
dc.date.available2020-12-29T14:40:26Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/444895
dc.description.abstractSAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Otel İşletmelerinin Pazarlama Faaliyetlerinde Etik (İstanbul'da Faaliyet Gösteren Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Örneği)Tezin Yazarı: Özgür ERGÜNDanışman : Yrd. Doç. Dr. C. Gazi UÇKUN Kabul Tarihi : 01/ 08 / 2005Sayfa Sayısı: 114+9Anabilimdalı: Turizm İşletmeciliğiBilim Dalı : -Özellikle yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren toplumsal ve iş yaşamında yaşanan hızlı gelişmeler, işletme ve yöneticilerinin sosyal sorumluluk ve iş etiği konularında daha duyarlı davranmalarını gerekli kılmaktadır. Tüm faaliyetlerde etik davranma çabalarına verilen önemin nedenleri arasında, işletmelerin taahhütlerine uymamaları, özellikle artan eğitim düzeyi ile birlikte tüketicilerin bilinçlenmesi, bu konuya yönelik geliştirilen mesleki etik ilkeler, vb. gibi bir çok unsur etkili olmuştur. Bu durum, üretilen ürünlerin gerek üretim gerekse satış veya pazarlama faaliyetlerinde ağırlıklı olarak insan emeğine dayandığı hizmet işletmeleri açısından daha da ön plana çıkmaktadır. Çünkü insanın söz konusu olduğu yerde etik değerlere verilmesi gereken önem daha da artmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektörü içerisinde yüksek temaslı hizmetlerin yoğun olarak pazarlandığı bir sektör olan turizm sektöründe faaliyet gösteren otel işletmelerinin pazarlama faaliyetlerindeki etik uygulamalarına ilişkin yönetici görüşlerinin anket tekniği kullanılması suretiyle alınarak, mevcut durumun ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmadan çıkan sonuçlara göre, yöneticilerin önemli bir çoğunluğu pazarlama uygulamalarında büyük bir oranda etik ilkelerin göz önününe alındığını belirtmişlerdir. Çalışmada ankete katılan otel işletmeleri yöneticilerinin bazı demografik özellikleriyle pazarlama faaliyetleriyle ilgili olarak belirlenen boyutlardaki (ürün, reklam ve tutundurma, fiyat, yönetimsel faaliyetler) etik uygulamalarına ilişkin görüşleri arasında farklılık olup- olmadığına yönelik olarak yapılan t ve/veya anova testlerinde, söz konusu yönetici görüşleri arasında, yöneticilerin çalıştıkları departmanlara göre pazarlama faaliyetlerine ilişkin ürün ve fiyat boyutlarında 0,05 anlamlılık düzeyinde farklılıklar tespit edilmiştir Anahtar Kelimeler: Pazarlama, hizmet-turizm pazarlaması, etik, pazarlama etiği, turizm pazarlamasında etik vıı
dc.description.abstractSakarya University Insitute of Social Sciences Abstract of Master's Thesis Title of the Thesis! The Ethics in Marketing Facilities of Hotel Enterprises (An Example of 5 Star Hotels Located in Istanbul)Author: Özgür ERGÜN Supervisor : Ass.Prof.Dr.C.Gazi UÇKUN Date: 01/08/2005 Nu. of pages : 114+9 Department : Tourism ManagementSubfield:The developments occurred in social and working life necessitates the businesses to act more responsive concerning social responsibility and ethical issues especially after the second half of the 20th century. The reason behind the efforts for behaving ethical in all facilities lies in several factors like the fact that the businesses do not comply with their undertakings, the consciousness of the consumers especially after the increasing education level and the professional ethic principles developed for this subject. This situation is more important either in producing products or in sales and promotion facilities in hospitality businesses, which depends on labour. Therefore the importance given to the ethic principles increases when human is the principal value. In this study, ethic applications in marketing facilities taking place in hotels that offering intensively face to face service was discussed by the help of a questionairre applied to managers,aiming to define the current position. According to results of the study, most of the managers approved the existance of ethic principles in marketing applications. Also some significant differences were obtained in comparison between the dimensions (product, promotion, price and managerial facilities) and demografical properties as departments during the `t` and `anova` tests. Key Words: Marketing, service-tourism marketing, ethics, marketing ethics, tourism marketing ethics vıııen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleOtel işletmelerinde pazarlama faaliyetlerinde etik
dc.title.alternativeThe Ethics in marketing facilities of hotel enterprises (An example of 5 star hotels located in İstanbul)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid179982
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid161182
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess