Show simple item record

dc.contributor.advisorUlutürk, Veli
dc.contributor.advisorAydın, Muhammed
dc.contributor.advisorİmamoğlu, Abdülvahit
dc.contributor.authorÇoruh, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:36:44Z
dc.date.available2020-12-29T14:36:44Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/444187
dc.description.abstractKur'an'da Çoğunluğun Özellikleri? adlı çalısmada Kur'an'ın insanların çoğuna nasılbaktığı, çoğunluğun hangi özelliklerini zikrettiği konularından bahsetmek amaçlanmıstır.Arastırmada genel manada tüm insanların ve inkarcılar, ehli-kitap gibi insan gruplarınınçoğunluğuyla ilgili onların hangi özellikleri zikredilmektedir? Çoğunluk müspet mi yoksamenfi yönde mi anlatılmaktadır? gibi sorulara cevap aranmaya çalısılmıstır. Böylecearastırmada, Kur'an'ın insanların çoğu ile alakalı projeksiyonu verilmek hedeflenmistir.Konunun birçok yönü olmakla birlikte arastırmada ?kesret? kavramı bağlamında insanlarınçoğunluğunun özellikleri tespit edilmistir. Kesret kavramından türemis ve çoğunluğu ifadeeden sözlerin (ekseru'n-nas gibi) geçtiği ayetler tefsir kaynaklarından yola çıkılarak elealınmıstır.Çalısma sonucunda sunlara ulasılmıstır: Kur'ân-ı Kerim, genel manada insanların veinkarcılar, ehli-kitap gibi insan gruplarının çoğunluğundan bahsetmekte ve onların çesitliözelliklerini zikretmektedir. Konuyla alakalı ayetlerde kimlerin çoğunluğundan bahsedildiği,ayetlerin bağlamından (context) anlasılabilir.Kur'an'ın, insanların çoğuyla alakalı zikrettiği özelliklerin geneli menfi özelliklerdir.Kur'ân-ı Kerim'e göre hidayet ve dalaletin ölçüsü, azlık ve çokluğa göre değil, doğruluk veyanlıslık seklindeki sabit ve objektif değerlere göredir. Nice toplumların çoğunluğu dalaletüzere gitmistir.Kur'ân-ı Kerim, insanlık tarihi boyunca çoğunluğun daima kötünün yanında yer aldığıgerçeğini dile getirir.Tefsir alimleri, çoğunluğu ifade eden `ekseru'n-nas' gibi sözlerin ne manaya geldiğine dairyorumlar yapmıslardır: Yüce Allah, Kur'an'da bazen çoğunluğu zikrederek o topluluğuntümünü kasteder. Birçok yerde ise çoğunluğu zikrederek; içlerinde iyi olanları , çoğunluğunözelliklerine sahip olmayanları istisna eder. Ayrıca bu ifadelerle o insanların çoğu hal vedurumlarının kastedildiği veya mükellef çağına ulasmamıs kimselerin istisna edildiğiseklinde yorumlar da yapılmıstır.
dc.description.abstractIn this thesis, entitled ?The characteristic features of `the majority? in the Qur?an?, aims toexamine how the Qur?an sees the majority of people in general as well as the majority ofspecific groups of people. The work tries to answer, in a general sense, what characteristicsof humankind, Ahl al-Kitab and infidels are stated in the Qur?an and whether the majority isdescribed mainly in a positive or negative sense. In this way, it aims to present the Quran?svision of the majority of humankind.Even though there are many aspects to the topic, this study focuses on the features ofhumankind in the context of the term ?kathrah?. The verses where the term kathrah and itsderivations (akthar al-Nas) occur in the commentaries of the Qur?an are examined.At the end of the study, the following conclusions are reached: the Qur?an talks about themajority within the various groups such as infidels, Ahl al-Kitab and all humankind anddescribes their miscellaneous features. By the examining the context of the individualverses, it can be understood which group?s majority is being described by the Qur?an.The general features of the majority taken up by the Qur?an predominantly are negativecharacteristics. According to the Qur?an, the criterion for determining hidayah (rightguidance) and dalalah (deviation or being astray) is not the opinion or behavior of themajority, but truthfulness and falseness, which are objective. The majority of many nationshad gone astray.In the view of the Qur?an, throughout human history, the majority of humankind always wason the side of evil.Quran commentators have discussed words like ?akthar al-Nas? and what they mean.Sometimes the Qur?an points to the whole of the people when it takes up the majority. Inmany places, it refers to the majority, but makes exception for the good people who do notshare the features of the majority around them. There are some commentaries that also statethat these expressions refer to the majority of the behaviours of the people, but the childrenwho are under the age of puberty are exceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKur`an`da çoğunluğun özellikleri
dc.title.alternativeThe characteristic features of 'the majority' in the Qur'an
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9005700
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210646
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess