Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Özcan Erkan
dc.contributor.authorTakunyaci, Mithat
dc.date.accessioned2020-12-29T14:35:33Z
dc.date.available2020-12-29T14:35:33Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443961
dc.description.abstractBu arastırma, geometri öğretiminde geleneksel öğretim yöntemlerine göre tasarımlananbilgisayar destekli öğretim ve yüz yüze öğretimin karsılastırmalı olarak öğrencibasarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma 2005-2006 öğretim yılı ikinci döneminde Sakarya ?li, Merkez ?lçesi'ndeki birilköğretim okulunda öğrenim gören 72 öğrenci üzerinde uygulanmıstır. Hem deneyselkosulları olustururken hem de istatistik analizlerin yapılmasında deneklerin matematikbasarıları ve Gardner'ın Çoklu Zekâ Kuramı temel alınarak ölçülen Görsel/Uzamsal veMatematiksel Zekâları dikkate alınmıstır.Veriler iliskili t-testi ve ANCOVA ile incelenmistir. Arastırmanın bulguları hem deneyhem de kontrol grubunun islenen dersler sonrasında anlamlı olarak basarılarının arttığınıgöstermistir. Bununla birlikte deney grubu ile kontrol grubunun geometri basarılarıarasında anlamlı bir farklılık yoktur. Bu bulgu yaklasım olarak bilgisayar destekliöğretimin etkisinin, kullanılan öğretim yöntemleri aynı olduğu sürece yüz yüze eğitimlebenzer olduğunu göstermektedir.Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, geometri öğretimi, eğitim teknolojisi,bilgisayar destekli öğretim, öğretim yazılımı, çoklu zekâ, matematiksel ve uzamsal zekâ.
dc.description.abstractThis study was carried out in order to find out the effects of computer assistedinstruction and classroom teaching, which were both designed by the same instructionalmethods and approach, on students? achievements on geometry. In the study, theexperimental group consists of 36 and control group consists of 36 eighth grade studentswho were attending to an elementary school in Sakarya.According to results of the study, both groups posttest points were significantly higherthan the pretests, therefore both groups could be seen as succesfull in teaching. There isno meaningful difference between the groups? posttests. This results could be predictedthat the same methods most probably yield same outcomes for computer assistedinstruction and classroom teaching. Computer assisted instruction must be moreattractive and efficient by the way using the computers capacities at higher levels.Keywords: Teaching Mathematics, Teaching Geometry, Multiple intelligences,Educational technology, Computer assisted teaching, Instructional software.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer assisted instruction on students achievement on geometry of 8th grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9010367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210422
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess