Show simple item record

dc.contributor.advisorSerhateri, Ayhan
dc.contributor.authorKöksal, Ahmet Nureddin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:32:47Z
dc.date.available2020-12-29T14:32:47Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443433
dc.description.abstractToplumsal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak pazarlama biliminde paradigma değişimleri yaşanmıştır. Bilgi çağı ile birlikte yeni pazarlama yaklaşımları gelişmiş bu yaklaşımlardan biri olan veri tabanlı pazarlama yaklaşımı yaygınlaşmıştır. İnternet ve World Wide Web ile oluşan ağ ekonomisi kısa zamanda önemli derecede gelişme göstermiştir. Ancak son zamanlarda ağ ekonomisinde de paradigma değişimi yaşanmaya başlamış ve 2000'li yıllardan günümüze dot.com olarak tabir edilen ağ ekonomisi firmalarının krizler yaşaması Web 2.0 kavramını tartışılır hale getirmiştir.Bu çalışmanın amacı; Web 2.0 uygulamalarının pazarlamadaki yeri ve öneminin araştırılmasıdır.Araştırmanın kapsamı şu şekilde ifade edilebilir:a)Pazarlamada niçin paradigma değişimleri yaşanmıştır?b)Bilgi çağı ile birlikte niçin yeni pazarlama kavramları doğmuştur?c)Veri tabanlı pazarlama nedir?d)Veri tabanlı pazarlama niçin kullanılmaktadır?e)İnternet niçin bilgi çağını tetiklemiştir?f)Ağ ekonomisi nasıl gelişmiştir?g)Web 2.0 konsepti niçin ortaya çıkmıştır?h)Web 2.0 konsepti nedir?i)Web 2.0 konsepti niçin pazarlamayı etkilemektedir?Çalışma, ülkemizin önemli sektörlerinden Türk Bankacılık Sektöründe yapılan bir uygulama ile farklılık arz etmektedir.Web 2.0 uygulamaları, finans sektöründe de uygulama alanı bularak geleneksel bankacılık pazarında pay elde etmeye başlamıştır.Bu gelişmeler çalışmanın önemini ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractAccording to social and technological development paradigm changes have lived in marketing science. New marketing approaches develop with information age. Database marketing is one of them and become widespread. Network economy growth in short time which exist by Internet and World Wide Web. But paradigm changes have lived in network economy too and metwork firms called dot.coms have faced crisis since 2000. From this Web 2.0 concept have discussed.The aim of this study is to determine importance of Web 2.0 applications in marketing.Content of the survey can signify like this.a)Why paradigm changes have lived in marketing?b)Why new marketing approaches develop in information age?c)What is database marketing?d)Why database marketing is used?e)Why internet trigger information age?f)How network economy develop?g)Why Web 2.0 concept being discussed?h)What is Web 2.0 concept?i)What are the effect of Web 2.0 to marketing?This study present difference by an application which practiced in one of our country?s important sector; Turkish Banking Sector.Web 2.0 applications start nibble at traditional banks? loan business.This cases prove the importance of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleWeb 2.0`ın pazarlamaya etkileri ve Türk bankacılık sektörü`nde uygulama
dc.title.alternativeEffects of web 2.0 to marketing and an application in Turkish banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid317745
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228700
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess