Show simple item record

dc.contributor.advisorBaytekin, Çetin
dc.contributor.authorAltinçelik, Bahriye
dc.date.accessioned2020-12-29T14:31:12Z
dc.date.available2020-12-29T14:31:12Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443132
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerinin akıllı tahtanın kullanımının şu anki okul ve sınıflarımızdaki öğretme ve öğretimin mevcut durumlarına uygun olup olmadığı hakkındaki görüşleri alınmıştır. Akıllı tahtalar öğrencileri derse motive etmesi ve öğrenmede kalıcılığı sağlaması yönünden incelenmiştir.Araştırmada, ilköğretim sınıflarında yavaş yavaş yaygınlık gösteren akıllı tahtaların, öğrencilerin öğrenme sürecini hangi düzeylerde etkilediği literatür taraması yapılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma İstanbul ili Beylikdüzü ilçesindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırma verileri anket formu yardımıyla toplanmıştır. Anket çalışmasına derslerinde akıllı tahtayı kullanan 132 öğretmen katılmıştır.Araştırmanın verilerinin analizinde frekans, Ki kare, t testi gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulardan çıkan önemli sonuçlar;a.Akıllı tahta kullanılarak ders işlemek öğrenmelerin kalıcılığında, geleneksel yöntemlere göre ders işlemekten daha iyi sonuç vermektedir,b.Ders işlerken öğrenciler öğrenmeye motive olmaktadırlar,c.Akıllı tahta kullanılması öğrencilerin dikkatlerini çekmekte ve derse daha aktif olarak katılım göstermelerini sağlamaktadır,d.Akıllı tahtalar ara sıra teknik sorunlar yaşatmakta; bu sorunlar da zaman kaybına neden olmaktadır,e.Akıllı Tahtanın aynı anda birden fazla öğrenci tarafından kullanılamaması sınıf içi etkinlikleri yavaşlatmaktadır.
dc.description.abstractIn this resarch, the views of the teachers that work in primary schools, about using interactive whiteboard is suitable for our schools and classes in present learning and teaching situations are gotten. Interactive whiteboards are studied that motivated students to lessons and provided permanance in learning.In this research, interactive whiteboard, is being common, is stated how effect students? learning process by scanning litterature. The research contains the teachers who work in primary schools in Beylikdüzü in İstanbul. Research datas are gathered by help of survey sheet. 132 teachers who use IWB in lessons, attended to survey sheet study.The data obtained from the measuring tool is evaluated by the help of SPSS program using frequency , chi-square, t analysis tecniques.The most important finds at the end of the resarch are:a.Interactive whiteboard(IWB) applications are effective on learning permanance,b.Teaching with using IWB is working out better than teaching with traditional methods,c.While teachers are teaching lesson with IWBs, students are more motivated,d.Students are engaged in learrning more active when IWB are used,e.IWBs sometimes make technical problems and this problems cause loss of time,f.IWBs aren?t used with one more student at the same time is slowing activities down in class.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe teachers? views about interactive whiteboards that provide learning permanence and motivation in primary level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEducational tools
dc.identifier.yokid343390
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253369
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess