Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakcı, Mustafa
dc.contributor.authorBulut, Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:27:01Z
dc.date.available2020-12-29T14:27:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442365
dc.description.abstractŞiddet, kişinin kendisine ya da başkasına yaptığı fiziksel, sözel ya da psikolojik saldırı ya da tehdit olarak tanımlanabilir. Okul yöneticilerinin şiddet içeren davranışları, öğretmenlere fiziksel ya da psikolojik olarak zarar verebilir. Öğretmenlerin okul yöneticileri tarafından ne tür şiddete maruz kaldıklarını saptamak amacıyla bu araştırmanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada, okul yöneticilerinin öğretmen algılarına göre şiddet eğilimlerinin fiziksel, sözel ve psikolojik şiddet gibi şiddetin üç boyutu açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Bağcılar ilçesindeki 12 okuldan yansız olarak seçilen 300 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Yönetici Şiddet Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin ilk kısmında öğretmenlerin cinsiyeti, medeni durumu, yaşı, eğitim düzeyi, branşı, hizmet süresi ve istihdam biçimi gibi demografik bilgilerin toplandığı bilgi formu yer almaktadır. Ölçeğin ikinci kısmında ise, yöneticilerin şiddet eğilimini belirlemek amacıyla 36 soru sorulmuştur.Yöneticilerin şiddet eğilimlerine yönelik görüşler açısından erkek ve kadın, evli ve bekar, sınıf ve branş öğretmenleri arasındaki farklılıklarının incelenmesinde iki ortalama arasındaki farkın anlamlılık testi olan ?t? testi tekniği kullanılmıştır. Öğretmenlerinin yaş grupları, eğitim durumları, hizmet süreleri, istihdam biçimleri açısından açısından yöneticilerin şiddet eğilimlerine yönelik görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için ise ANOVA kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin yöneticilerin kendilerine psikolojik, sözel veya fiziksel anlamda şiddet eğiliminde bulunmadıklarını düşündükleri görülmektedir.Öğretmen algılarına göre yöneticilerin en çok sergiledikleri davranışlar şunlardır: ?yaptığım çalışmalara karışır?, ?her hareketimi takip eder?, ?yaptığım işleri yok sayar, görmezden gelir?, ?çalışmalarımı aşırı denetler? ve ?performansımı değerlendirmede adil davranmaz?.
dc.description.abstractViolence can be described as a physical, verbal or psychological attack or threat against self or others. The violent behaviours of school administrators can harm teachers as physically or psychologically. This study was conducted in order to determine what kind of violence teachers were exposed. In this study, it is aimed to examine teachers? perceptions on violence tendencies of school administrators in terms of three sub-dimensions of violence; physical violence, verbal violence and psychological violence.The sample of the research consists of 300 teachers chosen objectively from 12 primary schools in Bağcılar disctrict of Istanbul province.In the research, as data gathering tool, Administrators? Violence Scale developed by the researcher was used. In the first part of the scale, information form in which the demographic data such as the sexes of the teachers, their marital status, their age, their educational level, their field, their service years and employement type was gathered, takes part in. In the second part of the scale, 36 questions are asked in order to determine the violence tendencies of school administrators.In order to examine the differences between male and female, single and married, primary school and secondary school teachers in terms of their opinion about violence tendencies of school administrators, Test ?t? was used. In order to determine whether there is a significant difference between their opinions about violence tendencies of school administrators, Anova was used.To the findings of the research, teachers think that their administrators show no violence tendency as verbally, physically or psychologically.According to teachers? perceptions, the administrators mostly do those behaviours: ?interferes my work?, ?follows my every step?, ?ignores my work?, ?overcontrols my work? and ?is not fair at evaluation of my performance?.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin öğretmen algılarına göre şiddet eğilimleri
dc.title.alternativeViolence tendencies of school administrators in terms of teachers? perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.identifier.yokid378657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273122
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess