Orta öğretimde piyasa uyumlu mesleki teknik eğitim : Uşak tekstil sektörü incelemesi
dc.contributor.advisor | Özkan, Yılmaz | |
dc.contributor.author | Dinçer, Mehmet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:20:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:20:19Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441157 | |
dc.description.abstract | Özellikle son 35 yıldaki iletişim, ulaşım ve enformasyon teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile önemli siyasal dönüm noktaları, önce finans piyasalarında daha sonra da reel sektörlerde görülmeye başlayan, zaman ve mekan kısıtlamalarını ortadan kaldıran yeni bir ekonomik dönem olan küresel rekabet dönemini getirmiştir. Bu keskin rekabette yer alabilmek, işletmelerin etkin ve verimli çalışabilmeleri ile mümkündür. Günümüzde işletmelerin etkin ve verimli çalışabilmeleri olmazsa olmaz bazı unsurlara bağlıdır. İşletmelerin verimli çalışabilmelerini engelleyen en önemli unsurlardan biri hiç şüphesiz kalifiye iş gücü eksikliğidir. Bu eksikliği gidermede iyi bir mesleki teknik eğitim sistemi ve etkin yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada piyasa uyumlu mesleki teknik eğitim için, yöntem ve kaynak kullanımı ile taraflar arasındaki iletişimin önemi orta öğretim bazında tartışılmıştır. Tartışmaya birincil veri sağlamak için Uşak ilinde öğrenci, öğretmen ve işveren kesimini içeren bir saha araştırması yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular Mann Whitney U testi ve çapraz tablo analizine tabi tutularak kesimlerin görüşler karşılaştırılmıştır.Tartışmada, Türk mesleki teknik eğitim sisteminin tarafları arasındaki uyum ve etkileşim seviyesinin, başarılı örneklere sahip diğer ülkelere göre daha düşük bir seviyede olduğu görülmektedir. Bu durumun mesleki teknik eğitimin performansı üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu düşünülmüştür. Bu olumsuzluğun giderilmesi için öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mesleki teknik eğitim, eğitim, piyasa, verimlilik | |
dc.description.abstract | Especially in the last 35 years Communication, transport and information technology developments and important political turning points , the first, then the real sectors and the financial markets began seeing a new economic era that eliminates the restrictions of time and space, which has the period of global competition. That is possible to take part in this keen competition, if businesses can work effectively and efficiently. Today, businesses can work effectively and efficiently depends on the sine qua non of some elements. the most important reason of inefficient performance at enterprises, is the lack of skilled labor. For the solution a good vocational education and training system and efficient methods are needed. In this study, for ?market-compatible vocational and technical education?, the importance of communication among the parties were discussed. Also the importance of using of method and resource on the basis of secondary education, were discussed. To provide primary data for discussion, field study was conducted with students, teachers and employers in Uşak city. The findings of the study, were subjected to Mann-Whitney U test and the cross-table analysis. These analyzes were used to compare the views of groups.Observed that among the communication level of the Turkish vocational education and training parties lower than the successful countries? communication level. It is thought that this situation has negative effects on Turkish vocational education and training performance. Suggestions have been made to overcome this negativity.Keywords: Vocational education and training, education, market, productivity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.title | Orta öğretimde piyasa uyumlu mesleki teknik eğitim : Uşak tekstil sektörü incelemesi | |
dc.title.alternative | Market compatible vocational education and training in secondary education: Examination of textile sector in Uşak | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Textile sector | |
dc.subject.ytm | Uşak | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.identifier.yokid | 10016650 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344697 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Çalışma Ekonomisi Bilim Dalı |