Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Yılmaz
dc.contributor.authorDinçer, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T14:20:19Z
dc.date.available2020-12-29T14:20:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441157
dc.description.abstractÖzellikle son 35 yıldaki iletişim, ulaşım ve enformasyon teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile önemli siyasal dönüm noktaları, önce finans piyasalarında daha sonra da reel sektörlerde görülmeye başlayan, zaman ve mekan kısıtlamalarını ortadan kaldıran yeni bir ekonomik dönem olan küresel rekabet dönemini getirmiştir. Bu keskin rekabette yer alabilmek, işletmelerin etkin ve verimli çalışabilmeleri ile mümkündür. Günümüzde işletmelerin etkin ve verimli çalışabilmeleri olmazsa olmaz bazı unsurlara bağlıdır. İşletmelerin verimli çalışabilmelerini engelleyen en önemli unsurlardan biri hiç şüphesiz kalifiye iş gücü eksikliğidir. Bu eksikliği gidermede iyi bir mesleki teknik eğitim sistemi ve etkin yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada piyasa uyumlu mesleki teknik eğitim için, yöntem ve kaynak kullanımı ile taraflar arasındaki iletişimin önemi orta öğretim bazında tartışılmıştır. Tartışmaya birincil veri sağlamak için Uşak ilinde öğrenci, öğretmen ve işveren kesimini içeren bir saha araştırması yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular Mann Whitney U testi ve çapraz tablo analizine tabi tutularak kesimlerin görüşler karşılaştırılmıştır.Tartışmada, Türk mesleki teknik eğitim sisteminin tarafları arasındaki uyum ve etkileşim seviyesinin, başarılı örneklere sahip diğer ülkelere göre daha düşük bir seviyede olduğu görülmektedir. Bu durumun mesleki teknik eğitimin performansı üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu düşünülmüştür. Bu olumsuzluğun giderilmesi için öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mesleki teknik eğitim, eğitim, piyasa, verimlilik
dc.description.abstractEspecially in the last 35 years Communication, transport and information technology developments and important political turning points , the first, then the real sectors and the financial markets began seeing a new economic era that eliminates the restrictions of time and space, which has the period of global competition. That is possible to take part in this keen competition, if businesses can work effectively and efficiently. Today, businesses can work effectively and efficiently depends on the sine qua non of some elements. the most important reason of inefficient performance at enterprises, is the lack of skilled labor. For the solution a good vocational education and training system and efficient methods are needed. In this study, for ?market-compatible vocational and technical education?, the importance of communication among the parties were discussed. Also the importance of using of method and resource on the basis of secondary education, were discussed. To provide primary data for discussion, field study was conducted with students, teachers and employers in Uşak city. The findings of the study, were subjected to Mann-Whitney U test and the cross-table analysis. These analyzes were used to compare the views of groups.Observed that among the communication level of the Turkish vocational education and training parties lower than the successful countries? communication level. It is thought that this situation has negative effects on Turkish vocational education and training performance. Suggestions have been made to overcome this negativity.Keywords: Vocational education and training, education, market, productivityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleOrta öğretimde piyasa uyumlu mesleki teknik eğitim : Uşak tekstil sektörü incelemesi
dc.title.alternativeMarket compatible vocational education and training in secondary education: Examination of textile sector in Uşak
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid10016650
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344697
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineÇalışma Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess