Bağlanma stillerinin ergenlik dönemi sosyal duygusal öğrenme becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul 7. Ve 8. sınıf öğrencilerinin bağlanma stilleri ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Konya ili Selçuklu ilçesindeki beş farklı ortaokulda eğitim görmekte olan ve kümeleme metodu ile seçilmiş 279 ortaokul öğrencisini kapsamaktadır. Araştırmada öncelikle demografik değişkenlerin yüzdeleri ve sıklıkları belirlenmiştir. Araştırmada ergenlerin sosyal duygusal öğrenme becerilerini ölçmek için Kabakçı ve Owen (2010) tarafından geliştirilen Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.(SDÖBÖ) Bağlanma stillerini belirlemek için de İlişki Ölçekleri Anketi uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin bağlanma stilleri ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri arasında önemli ve olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmış, katılımcıların demografik özellikleri ve ölçeklerden elde edilen veriler ile ilgili analizler için varyans analizi, t-testi, Anova ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bağlanma, bağlanma stilleri, ergenlik, sosyal duygusal öğrenme, sosyal duygusal öğrenme becerisi. In this study, it is aimed to research on the relations between attachment styles by 7th-8th grade middle school students and their social emotional learning skills.The sample of the study consisted of 279 middle school students who were educated in five different secondary schools in Konya province selcuklu district. In the study, the percentages and frequencies of the demographic variables were determined. In the study, Social Emotional Learning Skills Scale developed by Kabakçı and Owen (2010) was used to measure social emotional learning skills of adolescents. Relationship Scales Questionnaire was used to determine attachment styles.As a result, it was determined that there was an important and positive relationship between students' attachment styles and social-emotional learning skills.SPSS 17.0 program has been used through data processing. Variance Analysis, T-test, Anova correlation analysis has been used for the analysis of demographical characteristics of attendants and data collected through the scales.Key Words: Attachment, attachment styles, adolescent, social emotional learning, social emotional learning skills.
Collections