Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunsu Sönmez, Özlem
dc.contributor.authorSongül, Özkan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:20:17Z
dc.date.available2020-12-29T14:20:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441152
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul 7. Ve 8. sınıf öğrencilerinin bağlanma stilleri ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Konya ili Selçuklu ilçesindeki beş farklı ortaokulda eğitim görmekte olan ve kümeleme metodu ile seçilmiş 279 ortaokul öğrencisini kapsamaktadır. Araştırmada öncelikle demografik değişkenlerin yüzdeleri ve sıklıkları belirlenmiştir. Araştırmada ergenlerin sosyal duygusal öğrenme becerilerini ölçmek için Kabakçı ve Owen (2010) tarafından geliştirilen Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.(SDÖBÖ) Bağlanma stillerini belirlemek için de İlişki Ölçekleri Anketi uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin bağlanma stilleri ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri arasında önemli ve olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmış, katılımcıların demografik özellikleri ve ölçeklerden elde edilen veriler ile ilgili analizler için varyans analizi, t-testi, Anova ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bağlanma, bağlanma stilleri, ergenlik, sosyal duygusal öğrenme, sosyal duygusal öğrenme becerisi.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to research on the relations between attachment styles by 7th-8th grade middle school students and their social emotional learning skills.The sample of the study consisted of 279 middle school students who were educated in five different secondary schools in Konya province selcuklu district. In the study, the percentages and frequencies of the demographic variables were determined. In the study, Social Emotional Learning Skills Scale developed by Kabakçı and Owen (2010) was used to measure social emotional learning skills of adolescents. Relationship Scales Questionnaire was used to determine attachment styles.As a result, it was determined that there was an important and positive relationship between students' attachment styles and social-emotional learning skills.SPSS 17.0 program has been used through data processing. Variance Analysis, T-test, Anova correlation analysis has been used for the analysis of demographical characteristics of attendants and data collected through the scales.Key Words: Attachment, attachment styles, adolescent, social emotional learning, social emotional learning skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleBağlanma stillerinin ergenlik dönemi sosyal duygusal öğrenme becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of attachment styles on adolescents' social emotional learning skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-04
dc.contributor.departmentAile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmEmotional learning
dc.identifier.yokid10263562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562434
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineAile Eğitimi ve Danışmanlığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess