Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Metin
dc.contributor.authorGüler, Şakir
dc.date.accessioned2020-12-29T14:16:03Z
dc.date.available2020-12-29T14:16:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/440458
dc.description.abstractİmaj unsurunun önemi fark edildiği andan itibaren kurum ve kişiler, kavramın yönetilmesi gerektiğini idrak etmişler ve bir takım planlı iletişim çabaları içine girmişlerdir. Planlı iletişim çabaları denince akla ilk gelen disiplin olan halkla ilişkiler, yönlendirilen sürece katkıda bulunabilen ve çözümler üreten bir yapıya sahiptir. Bu yüzden kurumlar ve bireyler tarafından sıkça tercih edilmektedir. Üniversite kurumlarının, web sayfaları aracılığıyla kendini sunumu ve aktardığı bilgiler vasıtası ile hedef kitlesinde oluşturduğu imajı, konu edinen bu araştırmada, üniversitelerin mevcut imaj politikasının, web sayfasına olan etkisi araştırılmış, aynı zamanda web sayfalarından aktarılan içeriğin işlevsel ve sunum özellikleri analiz edilmiştir. Çalışma dâhilinde, içerik analizi yöntemi ve görüşme yönteminden faydalanılmış bu sayede web sayfası analiz edilen üniversitelerden geri bildirimde bulunanlar ile derinlemesine görüşme yapılarak elde edilen bilgilerin imajsal arka planı irdelenmiştir.
dc.description.abstractSince the importance of image factor is recognized, institutions and individuals understood that this concept should be managed and they went into the efforts of some planned communication. First disciplin come to mind is public relations when it comes to planned communication efforts, and PR has a structure that generates solutions and provides to management process. Therefore, it is frequently preferred by individuals and institutions. In this study which inludes the image of universities in target audience's view that is builded through websites with self-presentations and informations of universities, the current image policies is studied in terms of their effects on web pages and the functional and presentational features of the concepts on web sites are analysed. Within study, content analysis and interview methods are used so that in-depth interview is executed with the ones who gave feedback from universities which their websites are analysed, and the imaginal background of informations are studied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleİmaj yönetimi açısından bir halkla ilişkiler çalışması olarak üniversitelerin web sitelerinin değerlendirilmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeEvaluation of universities web sites as a study of public relations i̇n terms of i̇mage manegement: Süleyman Demirel University and Sakarya University examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCorporation image
dc.identifier.yokid10117813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445959
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess