Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik Ergin, Tuba
dc.contributor.authorUlusoy, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T14:09:40Z
dc.date.available2020-12-29T14:09:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439395
dc.description.abstractYeni internet teknolojilerinin gelişmesi sosyal medyaya olan ilgiyi arttırmakta ve çevrimiçi platformlardaki bilgi paylaşımını sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın genç nesil üzerindeki etkisini ve bir ürün veya hizmet satın almadan önce hangi faktörlerden etkilendiğini ortaya çıkarmaktadır.Bu çalışma, elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın üniversite öğrencileri üzerinde farklı demografik özelliklere sahip on iki grupla odak grup görüşmesi yapıldığı için önemlidir. Bu konu ile ilgili araştırmaların az olması hem literatüre hem de bundan sonra yapılacak çalışmalara kaynak olabileceği düşünülmektedir.Araştırma sonucuna göre, tüketicilerin negatif ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerine daha eğilimli oldukları görülmüştür. Bir ürün hizmet hakkında en fazla yakın çevresi ve arkadaşları ile paylaşımlarıda bulundukları tespit edilmiştir. Buna göre tüketicilerin elektronik ortamlarda yapılan yorumları inceledikleri ve dikkate aldıkları; ancak yakın çevresinin de tavsiyelerini alarak satın alma kararlarını gerçekleştirdikleri ortaya çıkmaktadır. Bu tezde, elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın üniversite öğrencilerinin satın alma davranışlarının nasıl şekillendiği ve satın alma karar aşamasında nelerden etkilendikleri ölçülmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe development of new internet technologies increases the interest in social media and provides information sharing on online platforms. The purpose of this research is to reveal the influence of electronic word of mouth marketing on the younger generation and what factors are affected before purchasing a product or service.This study is important because it focuses on the university students of electronic word of mouth marketing with different groups. The lack of research on this subject is thought to be the source for both the literature and the work to be done thereafter.According to the results of the research, consumers are more prone to negative word of mouth marketing activities. It has been determined that a product is most closely related to service and sharing with close friends. Accordingly, consumers have reviewed and considered the comments made in electronic media; but they also make purchasing decisions by meeting with their immediate surroundings.In this thesis, it was tried to measure the effect of electronic word of mouth marketing on the purchasing decisions of university students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleE-ağızdan ağıza pazarlamanın tüketici davranışlarına ve satın alma kararına etkisi: Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi örneği
dc.title.alternativeThe effects of electronic word of mouth marketing on consumerbehavior and purchasing decision: The case of Sakarya University Faculty of Communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmWord of mouth communication
dc.subject.ytmElectronic word of mouth
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10217396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534419
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess