Çok programlı liselerde toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; toplam kalite yönetimi (TKY) ve eğitimde toplam kalite yönetimi üzerinde durulmuş ve çok programlı liselerde TKY uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Öncelikle konuya genel bir giriş yapıldıktan sonra, kalite, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalitenin boyutları açıklanmıştır. Daha sonra, TKY'nin tanımı ve felsefesi, tarihsel evrimi, temel değerleri, ilkeleri, öğeleri, toplam kalite yönetiminde temel faktörler, TKY'nin yararları,uygulama alanları, incelenmiştir. Bundan sonra, eğitimde TKY, eğitimde TKY yararları ve uygulamaları incelenmiştir. Araştırmanın veri kaynağını anketlerle toplanan veriler oluşturmuştur. Uygulama sonucunda çıkan sorunlar açıklanmış ve bunlara çözüm önerileri sunulmuştur. Sonuç olarak; toplam kalite yönetiminin çok programlı liselerde uygulanmasının bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Karşılaşılan sorunlar, bunların çözüm yolları, örneklerin benzerlik ve farklılıkları ile birlikte genel olarak TKY'nin eğitim alanında uygulanabilirliği üzerine değerlendirmeler yapılmıştır. This study emphasizes the total quality management (TQM) and total quality management in education and aims to evaluate the TQM practice in multi-programme high schools. Firstly, the terms quality, the developmental stages of quality and the dimensions of quality were clarified after a general introduction to the topic. Then, the definition of TQM and its philosophy, its development during the history, its basic values, principles, elements, main factors on the total quality management, advantages of the TQM, its application areas were examined. Later TQM in education, the advantages of TQM in education and applications were inquired. The source of data is constituted by the data acquired with questionnaires. In conclusion, an evaluation of the TQM?s application in multi programme high schools is carried out. The problems that are encountered, solutions for them, the similarities and the differences of the examples, generally; the applicability of TQM in education was assessed.
Collections