Show simple item record

dc.contributor.advisorErişen, Yavuz
dc.contributor.authorÇalişkan, Faruk
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:45Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:45Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439180
dc.description.abstractBu çalışmada; toplam kalite yönetimi (TKY) ve eğitimde toplam kalite yönetimi üzerinde durulmuş ve çok programlı liselerde TKY uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Öncelikle konuya genel bir giriş yapıldıktan sonra, kalite, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalitenin boyutları açıklanmıştır. Daha sonra, TKY'nin tanımı ve felsefesi, tarihsel evrimi, temel değerleri, ilkeleri, öğeleri, toplam kalite yönetiminde temel faktörler, TKY'nin yararları,uygulama alanları, incelenmiştir. Bundan sonra, eğitimde TKY, eğitimde TKY yararları ve uygulamaları incelenmiştir. Araştırmanın veri kaynağını anketlerle toplanan veriler oluşturmuştur. Uygulama sonucunda çıkan sorunlar açıklanmış ve bunlara çözüm önerileri sunulmuştur. Sonuç olarak; toplam kalite yönetiminin çok programlı liselerde uygulanmasının bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Karşılaşılan sorunlar, bunların çözüm yolları, örneklerin benzerlik ve farklılıkları ile birlikte genel olarak TKY'nin eğitim alanında uygulanabilirliği üzerine değerlendirmeler yapılmıştır.
dc.description.abstractThis study emphasizes the total quality management (TQM) and total quality management in education and aims to evaluate the TQM practice in multi-programme high schools. Firstly, the terms quality, the developmental stages of quality and the dimensions of quality were clarified after a general introduction to the topic. Then, the definition of TQM and its philosophy, its development during the history, its basic values, principles, elements, main factors on the total quality management, advantages of the TQM, its application areas were examined. Later TQM in education, the advantages of TQM in education and applications were inquired. The source of data is constituted by the data acquired with questionnaires. In conclusion, an evaluation of the TQM?s application in multi programme high schools is carried out. The problems that are encountered, solutions for them, the similarities and the differences of the examples, generally; the applicability of TQM in education was assessed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇok programlı liselerde toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation The Total Quality Management Practice in Multi-Programme High Schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMulti-programme high schools
dc.subject.ytmQuality management
dc.identifier.yokid386968
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278548
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess