2000-2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye`de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2000?2009 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan araştırmaları incelemek ve son yıllarda matematik eğitimi araştırmalarının genel çerçevesini çizmektir. Araştırmanın örneklemini YÖK veri tabanındaki lisansüstü tezler ile Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi (HUEFD), The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) ve Eurasian Journal of Educational Research (EJER) dergilerinde yayınlanan makale çalışmaları oluşturmaktadır. Çalışmada 390 lisansüstü tez ve 153 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışmaların çoğunluğunun araştırma başlıkları bazında; tezlerde öğretim yöntemleri, makalelerde duyuşsal boyut konularında yapıldığı görülmektedir. Matematik konuları bazında lisansüstü tezlerde geometri ve cebir, makalelerde ise cebir konuların daha fazla çalışıldığı görülmektedir. Araştırmada genel olarak matematik eğitimi araştırmalarının artması gerektiği, örneklem dağılımlarının daha çok başlık kapsaması gerektiği önerilmektedir.Anahtar Kelime: Matematik Eğitimi, Matematik Öğretimi, Eğitim Araştırmaları, Lisansüstü Tezler, Makaleler. The purpose of this study is to examine the studies on Mathematics Education conducted between 2000 and 2009 in Turkey and to provide a general framework for recent research in mathematics education and teaching. The research sample constitutes the master's and doctoral theses of YÖK data base and studies published in the journals of Hacettepe University Faculty of Education (HUEFD), The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), Theory and Practice of Educational Sciences (KUYEB) and the Eurasian Journal of Educational Research (EJER). 390 theses and 153 articles were examined in the study. According to the findings of studies, while teaching methods were studied in the theses, emotional dimension was common in the articles. Among the mathematics topics, geometry and algebra were studied more in theses while algebra was studied in general in the articles. Overall, findings fro the present study suggests that research in mathematics education and mathematics teaching needs to be increased and should cover more topics.Keywords: Mathematics Education, Mathematics Teaching, Educational Research, Theses, Articles
Collections