Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Ahmet
dc.contributor.authorYücedağ, Taner
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:41Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:41Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438856
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2000?2009 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan araştırmaları incelemek ve son yıllarda matematik eğitimi araştırmalarının genel çerçevesini çizmektir. Araştırmanın örneklemini YÖK veri tabanındaki lisansüstü tezler ile Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi (HUEFD), The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) ve Eurasian Journal of Educational Research (EJER) dergilerinde yayınlanan makale çalışmaları oluşturmaktadır. Çalışmada 390 lisansüstü tez ve 153 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışmaların çoğunluğunun araştırma başlıkları bazında; tezlerde öğretim yöntemleri, makalelerde duyuşsal boyut konularında yapıldığı görülmektedir. Matematik konuları bazında lisansüstü tezlerde geometri ve cebir, makalelerde ise cebir konuların daha fazla çalışıldığı görülmektedir. Araştırmada genel olarak matematik eğitimi araştırmalarının artması gerektiği, örneklem dağılımlarının daha çok başlık kapsaması gerektiği önerilmektedir.Anahtar Kelime: Matematik Eğitimi, Matematik Öğretimi, Eğitim Araştırmaları, Lisansüstü Tezler, Makaleler.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the studies on Mathematics Education conducted between 2000 and 2009 in Turkey and to provide a general framework for recent research in mathematics education and teaching. The research sample constitutes the master's and doctoral theses of YÖK data base and studies published in the journals of Hacettepe University Faculty of Education (HUEFD), The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), Theory and Practice of Educational Sciences (KUYEB) and the Eurasian Journal of Educational Research (EJER). 390 theses and 153 articles were examined in the study. According to the findings of studies, while teaching methods were studied in the theses, emotional dimension was common in the articles. Among the mathematics topics, geometry and algebra were studied more in theses while algebra was studied in general in the articles. Overall, findings fro the present study suggests that research in mathematics education and mathematics teaching needs to be increased and should cover more topics.Keywords: Mathematics Education, Mathematics Teaching, Educational Research, Theses, Articlesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title2000-2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye`de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of mathematics education studies according to some variables that were studied between 2000?2009 years in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmArticle
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.identifier.yokid374518
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264362
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess