Ortaöğretim seçmeli temel dini bilgiler öğretim programında yer alan kavramların anlaşılma düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Zengin, Mahmut | |
dc.contributor.author | Geyik, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:05:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:05:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438331 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Bingöl ili merkez ilçesinde ortaöğretim okullarında öğrenim görmekte olan ve Temel Dini Bilgiler (TDB) dersini seçen öğrencilerin kavram başarı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Bingöl ili merkez ilçesinde ortaöğretim düzeyinde Temel Dini Bilgiler dersini seçen öğrenciler oluştururken, örneklemini benzeşik örnekleme yoluyla Anadolu liselerinde söz konusu dersi seçen 391 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için kişisel bilgi anketi ile `Kavram Başarı Testi` kullanılmıştır. Kavram başarı testinin ortalama güçlük indeksi 0,52, ayırt edicilik indeksi 0,42'dir. Testin Cronbach's Alpha katsayısının 0,701 olması testin güvenilir olduğuna işaret etmektedir. Elde edilen veriler TAP 18.9 ve SPSS 22.00 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma problemlerinin test edilmesinde t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda ise Bonferroni testinden faydalanılmıştır. İstatiksel işlemelerde 0,05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin kavram başarı testinden aldıkları puanlar ile cinsiyet, ayda okuduğu kitap sayısı, öğrencinin DKAB öğretmeni ile ilgili düşüncesi, DKAB öğretmenin öğrencilere yönelik tutumu, öğrencinin din derslerine yönelik tutumu arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to examine the concept success levels of the students who are studying in secondary education in Bingol city center and choose the Basic Religious Informations course in terms of various variables. While the universe of the research is composed of students who choose the Basic Religious Informations course at the secondary education level in the central district of Bingol the sample of research is composed of 391 students who selected this course in Anatolian high school by means of homogenous sampling. To collect the research data were used to the personal information survey and `Concept Achievement Test`. Average difficulty index of concept achievement test is 0,52, the distinctiveness index is 0,42. When the Cronbach's Alpha coefficient of the test was 0,701 that indicating the test was reliable. The obtained data were analyzed with TAP 18.9 and SPSS 22.00 program. T-test and variance analysis were used to the research problems. Bonferroni test was used for multiple comparisons. The meaningfulness level was 0,05 used to for statistical processing. According to the findings of the study, significant differences were found between the scores of the students' concept achievement test and gender, the number of books they read per month, the opinion of the students about the religious culture and moral teacher, the attitude of the religious culture and moral teacher towards the students and the attitude of the students towards religious courses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim seçmeli temel dini bilgiler öğretim programında yer alan kavramların anlaşılma düzeylerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An evaluation of understanding level of the concepts i̇n optional basic religious informations curriculum i̇n secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-01 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Elective course choice | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Concept to perceive | |
dc.subject.ytm | Concept learning | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Bingöl | |
dc.identifier.yokid | 10254451 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557141 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |