Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyiğit, Handan
dc.contributor.authorZhanadilova, Aigul
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:26Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438250
dc.description.abstractKazakistan'da son zamanlarda `Kore Dalgası` gençler tarafından dikkatli bir şekilde takip edilmeye başlanmıştır. Özellikle popüler kültür, gençler arasında etkileşim sürecini belirleyerek `K-pop` adı altında yeni `alt kültür` yarattığı gözlenmektedir. Bundan dolayı Kazakistan'da hızla yaygınlık kazanan ve popüler olan K-pop'un, bireylerin ifadelerinden yola çıkarak nasıl bir kültürel değişiklik yarattığı, bu bağlamda nasıl bir alt kültür oluşturduğunun incelenmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacını göz önünde bulundurarak Astana şehrinde nitel araştırma tekniği ile derinlemesine mülakat ve odak grup çalışması yapılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda K-pop'un sadece popüler kültür yaratmadığı `kültür endüstrisi` oluşturduğu, buna bağlı olarak `tüketim kültürü` yarattığı açığa çıkmıştır. K-pop kültür endüstrisi (müzik, sanat, edebiyat, moda, sinema) aracılığı ile hayran kitlesini etkileyerek `estetik, haz, beğeni` duygusu yaratmaktadır. Açığa çıkan `kitle kültürü`nün ise gençlerde `yoksunlaşma`yı ve `yabancılaşma`yı beraberinde getiren K-pop kimliğini yarattığını ifade edebiliriz.
dc.description.abstractRecently, the `Korean Wave` has been carefully followed by young people in Kazakhstan. It is observed that especially the popular culture creates a new `subculture` under the name of `K-pop` by determining the interaction process among young people. Therefore, it is necessary to examine how K-pop, which is rapidly becoming widespread and popular in Kazakhstan, has created a cultural change based on the expressions of individuals and how it creates a subculture in this context. Considering the aim of the study, an in-depth interview and focus group study was conducted with the qualitative research technique in Astana city. Based on the information obtained, K-pop does not create only popular culture also, it was revealed that it created a `culture industry` and `consumer culture`. K-pop influences the fan based on the culture industry (music, art, literature, fashion, cinema) and creates a sense of `fashion, aesthetics, pleasure, taste`. We can say that the `mass culture` has created the K-pop identity that brings about `deprivation` and `alienation` in young people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKazakistan`da popüler kültürün bir göstereni olarak K-pop kimliği (Astana örneği)
dc.title.alternativeK-pop identification as a demonstration of popular culture in Kazakhstan (Astana as example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-01
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKazakhstan
dc.subject.ytmKazakhstan-Astana
dc.subject.ytmSubcultur
dc.subject.ytmK-pop
dc.subject.ytmKorean culture
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic culture
dc.subject.ytmArt
dc.identifier.yokid10254116
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556955
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess