Show simple item record

dc.contributor.advisorZengin, Mahmut
dc.contributor.authorAltuntaş, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:16Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438207
dc.description.abstractBirçok alanda insanların yaşam biçimlerini şekillendiren din ve inançların öğretimi konusu günümüzde büyük bir önem görmektedir. Bir çok farklı inanç ve düşüncedeki insanın bir arada yaşadığı bir dönemde bireylerin hem kendi din ve inançlarını öğrenmesi hem de farklı din ve inançları tanıyarak diğerlerini anlamaya çalışması büyük bir öneme sahiptir. Bu kapsamda günümüzde okullarda çoğulcu din eğitiminin bir gereği olarak, çoğunluk dışındaki diğer dinlerin ve bir din içerisindeki farklı yorumların öğretiminin önemine yönelik uygulamalar ve çalışmalar giderek artmaktadır. Çoğulcu düşünce yapısının bir gereği olarak Türkiye'de özellikle 2000 yılından sonra öğretim programlarında hem diğer dinlerin hem de bir din içerisindeki çoğulculuk bağlamında itikadi, fıkhi ve tasavvufi yorumların öğretimine daha çoğulcu perspektifle yer verilmeye başlanmıştır. Bu bağlamda ilköğretim ve ortaöğretimde DKAB öğretim programlarında ve ders kitaplarında bazı sınıf seviyelerinde bu konulara yer verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin İslam düşüncesindeki yorum farklılıklarına ve bunların öğretimine yönelik düşüncelerini tespit etmek ve program geliştirme çalışmalarına katkı sağlamaktır. Bu çerçevede Sakarya ili merkez ilçelerinden seçilen on farklı lisede 956 öğrenciye anket uygulanmış ve sonuçları SPSS programında analiz edilerek değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe issue of teaching the religions and beliefs that have shaped the lifestyles of people in several aspects of life has a great importance today. In a period where people with several different beliefs and opinions live together, it is crucial for individuals to not only learn about their religions and beliefs but also try to understand others by knowing about different religions and beliefs. In this context, as a requirement of the pluralist religious education in Turkey, the implementations and works towards the importance of teaching different interpretations in the dominant religion and the teaching of other religions has become prominent. As a result of the pluralist philosophy, Turkey has included the teaching of faith-related, creation-related and sufistic interpretations of Islam more inclusively especially after the year 2000 in its curricula. In this context, the authorities started to include these topics on some class levels in the curricula of the courses of Religious Culture and Knowledge of Morality and their textbooks.The purpose of this study is to determine the views of high school students on the interpretation differences in the Islamic culture and provide a contribution to curriculum development work. Within this scope of the study questionnaires were applied to 956 students enrolled at different high schools selected from the central districts of the province of Sakarya in Turkey, and the results of the analyses were interpreted by using the SPSS package softwareen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleDin kültürü ve ahlak bilgisi dersleri bağlamında lise öğrencilerinin İslam düşüncesindeki yorum farklılıklarına ve eğitimine bakışları
dc.title.alternativeViews of high school students on the diversities of Islamic thought and their teaching in the context of religions culture and ethics knowledge courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-02
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmIslamic discourse
dc.subject.ytmInterpretation
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmBeliefs
dc.subject.ytmFaith system
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.identifier.yokid10234777
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538471
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess