Search
Now showing items 1-10 of 72
Helal konseptli otel işletmelerinin sezonlara göre algılanan hizmet kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerine etkisi
(2018-08-06)
İslam ekonomisinin gelişmesine paralel olarak Helal ürün ve hizmetler de günden güne önem kazanmakta, tüm sektörleri etkilemesinin yanı sıra turizm endüstrisi üzerinde de etkili olmaktadır. Günümüzde oteller, mevcut ...
Destinasyon pazarlaması kapsamında Bilecik ili turizminin değerlendirilmesine yönelik paydaş analizi
(2018-08-06)
Dünyada turizm hareketliliğine katılan turist sayısı gün geçtikçe çoğalmaktadır. Artan turizm talebi ile birlikte destinasyonlar arasındaki rekabet de artmaktadır. Bu sebeple her destinasyon kendini rakip destinasyonlardan ...
Müşteri ? işgören karşılaşma anı başarısını belirleyen faktörler: Beş yıldızlı bir otel örneği
(2018-08-06)
Müşteri ? işgören karşılaşma anı: Müşteri ile işgörenin hizmet alanında karşılaşmaları sonucu ortaya çıkan karşılıklı etkileşimi ve bunun doğurduğu girdileri ve çıktıları ifade eder. Bu anın tüm yönleriyle incelenmesi ...
Örgütsel güvenin duygusal emeğe etkisi: İstanbul`da yerleşi dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2018-08-06)
Güven; korku, çekinme ve kuşku duymadan inanma ve bağlanma duygusu, itimat olarak ifade edilmektedir. Örgütsel güven ise birlikte çalışan insanların birbirlerinden korkmaması, birbirlerinden habersiz gizli oyunlar oynamaması, ...
Kültür turizmi kapsamında inanç turizminin yerel halk tarafından algılanması: Bilecik örneği
(2018-08-06)
Günümüzde turizm toplumlar üzerinde önemli ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel etkilere sebep olmaktadır. Turizm endüstrisinin geliştirilmesi ile birlikte turizmin toplumsal yaşama olan etkileri olumlu olabileceği gibi ...
Otel işletmelerinde yönetim muhasebesi faaliyet bütçesi uygulaması
(2018-08-06)
ÖZET Ülkemizde otelcilik endüstrisi giderek gelişmekte ve yaygınlaşmaktadır. Diğer yandan, turizm bilincinin gelişmesi ile turizm talebinde seçici eğilimler ağırlık kazanmaya başlamıştır. Dolayısıyla, otel işletmeleri bir ...
Bölgesel kalkınma ve il stratejik planlarında turizm stratejilerinin ele alınışı: Karşılaştırmalı bir değerlendirme
(2018-08-06)
Bölgesel kalkınma politikaları, belirli sosyal ve ekonomik kriterler bakımından ortak özellik taşıyan ve öncelikle ülke ortalamasının altında yer alan bölgelerin kalkındırılarak diğer bölgelerle arasındaki gelişmişlik ...
Destinasyon rekabet gücü açısından İstanbul`un karşılaştırmalı analizi
(2018-08-06)
Uluslararası turizm varışlarında dünya sıralamasında önemli bir konumda yer alan Türkiye'nin, turizm gelirlerinde bu yeri koruyamadığı görülmektedir. Benzer şekilde turizm rekabetine ilişkin endeks sonuçlarına göre, ...
Ortaöğretim öğrencilerinin lisans düzeyinde turizm eğitimini tercih etmelerine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma
(2018-08-06)
SON YILLARDA TURİZM ENDÜSTRİSİNDE YAŞANAN HIZLI GELİŞME İLE BİRLİKTE ÖNEMLİ İSTİHDAM OLANAKLARININ ORTAYA ÇIKTIĞI GÖRÜLMEKTEDİR. BU DOĞRULTUDA GELECEKTE BU SEKTÖRE İSTİHDAMI SAĞLANACAK OLAN PERSONELİN MESLEKTEN BEKLENTİLERİNİN ...
Seyahat acentalarında satış gücünü arttırıcı bir etken olarak reklam kampanyaları
(2018-08-06)
ÖZET Seyahat acentalan, satış gücünü arttırmak için bir dizi pazarlama ve satış yöntemleri, teknikleri ve araçları kullanmaktadırlar. Reklam kampanyaları da, seyahat acentalannm satış gücünü arttırmak amacı ile kullanmakta ...