Search
Now showing items 1-10 of 26
Örgütsel güvenin duygusal emeğe etkisi: İstanbul`da yerleşi dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2018-08-06)
Güven; korku, çekinme ve kuşku duymadan inanma ve bağlanma duygusu, itimat olarak ifade edilmektedir. Örgütsel güven ise birlikte çalışan insanların birbirlerinden korkmaması, birbirlerinden habersiz gizli oyunlar oynamaması, ...
Yöneticilerin kariyer tatminine ilişkin görüş ve algılamaları: Antalya`da 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2018-08-06)
İşgörenlerin sahip oldukları kariyerden tatmin olması; hem çalışanların kişisel memnuniyetleri açısından hem de işletmelerin daha başarılı olmaları açısından oldukça önemlidir. Çünkü kariyer tatmini sayesinde; birey daha ...
Androjen kişilik özelliklerinin otel işletmelerindeki yansımaları
(2018-08-06)
Androjeni literatürde `Kişinin biyolojik cinsiyeti ne olursa olsun; farklı koşullara uyum sağlamak amacıyla yeri geldiğinde kadına yeri geldiğinde de erkeğe atfedilen kişilik özelliklerini esnek olarak davranışlarına ...
Konaklama işletmelerinin sosyal medya kullanım şekillerinin tutum ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(2019-02-26)
Turizm işletmeleri, küreselleşme, teknolojik gelişme, özellikle de internetin satın alma kararlarında etkin bir rol oynaması sonucunda, uluslararası turizm pazarındaki paylarını arttırmak için zorlu bir yarış içine ...
Alıcı-tedarikçi ilişki kalitesi ve müşteri değerinin endüstriyel tüketici tatmini üzerindeki etkileri: Konaklama işletmeleri üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Müşteri memnuniyeti, modern pazarlama anlayışının işletmelerde benimsenmesi ile birlikte, işletmeler açısından en önemli hedeflerden biri haline gelmiştir. Öyle ki müşteri memnuniyeti, müşteri bağlılığı yaratma ve uzun ...
Algılanan kurumsal davranışsal tutarlılık ve duygusal bağlılık ilişkisinde kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine yapılan yüklemelerin aracılık rolü: Otel işletmelerinde bir araştırma
(2020-09-09)
Turizm sektöründe kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin paydaşların tutum ve davranışlarına olumlu etkilemesi nedeniyle stratejik önemi giderek artmaktadır. Paydaşların bu faaliyetlere verdikleri olumlu geri dönüşler, ...
Otel işletmeciliğinde önbüro sistemleri ve beş yıldızlı bir otelde uygulama
(2020-06-10)
Otel İşletmeciliğinde Önbüro Sistemleri ve Beş Yıldızlı Bir Otelde Uygulama Turizm, sürekli bir gelişim içindedir. Turizm fâaliyeti sonucu oluşan konaklamanın karşılanmasında en büyük pay otel işletmelerinindir. Otel ...
Otel işletmelerinde toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliği: 4 ve 5 yıldızlı kıyı ve şehir otellerinde bir uygulama
(2018-08-06)
Toplam Kalite Yönetimi, turizm endüstrisinin ana kolu olan otel işletmeciliğinde henüz yeni uygulanan bir yönetim anlayışıdır. Hizmet üreten işletmelerde kalitenin sağlanması ve TKY'nin hizmet endüstrisine uygulanması ...
Otel işletmelerinde kongre organizasyonlarının önemi (Kırgızistan-Bişkek uygulaması)
(2018-08-06)
ÖZET Turizm hareketleri içesindeki yeri ve önemi her geçen gün artmakta ve gelişmekte olan kongre turizmi, hem ülke ekonomilerinin, hem de turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin verimlilikleri etkileyen önemli ...
Pazar yönlülük ve tedarikçi ilişkilerinin işletme performansına etkileri: Otel işletmeleri örneği
(2018-08-06)
Tüketici ihtiyaç ve isteklerini karşılamayı, hatta onlar için nitelikli değer yaratmayı amaçlayan önemli bir işletme fonksiyonu olarak pazarlama, tarihsel süreç içerisinde ekonomik ve teknolojik değişimlere paralel olarak ...