Now showing items 3050-3069 of 4550

    • Paket turların sürdürülebilirliğinde turist rehberlerinin rolü 

      Ekmekçi, İlknur Naciye (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Anahtar Kelimeler: Psikoloji, Kuralsızlık, Din, Toplum, Kuralİlk defa E. DURKHEİM tarafından kullanılan anomi kavramı sosyoloji mahreçliolmasına rağmen birçok bilim dalında farklı anlam ve içerikle kullanılmıştır. Bunedenle ...
    • Pakistan medreselerine model olarak imam hatip liseleri 

      Aşlamaci, İbrahim (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      11 Eylül 2001'de ABD'deki bazı merkezlere yapılan terör saldırılarından sonra terörizmin kökenlerini araştırma eğilimi, Pakistan medreselerine yönelik yoğun bir uluslararası ilgiye sebep olmuştur. Bu süreçte konu ...
    • Pakistan`da hadis tartışmaları 

      Haq, Inam Ul (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-10)
      Semavî dinlerin temel gayesi insan ve cin olmak üzere mükellef olan mahlûkata Allah'ın isteğine uyumlu hayat düzeni sunarak, onlara dünya ve ahirette başarılı olabilme imkânı sağlamaktır. Mezkûr esastan hareketle ...
    • Panel birim kök testleri ile enerji tüketiminin durağanlığının incelenmesi 

      Yildirim, Fatma (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-28)
      Bu çalışmanın amacı, 1965-2017 yılları arasında yıllık verilerden yararlanılarak, OECD'ye üye olan ülkelerin enerji tüketimlerinin farklılık gösterip göstermediğini yani durağan olup olmadıklarını birinci ve ikinci ...
    • Papa III. Şenuda döneminde Mısır`da kilise-devlet ve Kıpti-Müslüman ilişkileri 

      Baş, Ayşenur (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ortadoğu?nun en büyük Hıristiyan topluluklarından biri olan Kıptiler, antik Mısır uygarlığı ile İslam uygarlığı arasında önemli bir kültürel geçiş noktasını oluşturmuştur. Tezin ana konusunu, Kıpti Ortodoks Kilisesinin en ...
    • Paralel tasarım düzeylerinin orta öğretim öğrencilerinin motivasyon ve başarısına etkisi 

      Cerit, Mehmet Hakan (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Araştırmanın amacı, çoklu ortamlarda farklı paralellik düzeylerinin orta öğretim öğrencilerinin motivasyon ve başarılarına etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın deneysel işlemleri 2009-2010 öğretim yılı ...
    • Parasal aktarım mekanizmasının etknliği: Türkiye örneği 

      Sever, Hüseyin (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-11)
      24 Ocak 1980 kararlarıyla Türkiye geleneksel bankacılık ve finans politikasını terk ederek Avrupa ve Dünya bankacılık ve finans kurumlarıyla uyumlu ve rekabet edebilirlik güvenini Özal ile kazanmıştır. TCMB daha aktif ve ...
    • Parça başına ücret siyaseti ve Adapazarı ayakkabı imalatçıları hakkında araştırma 

      Pekçetin, A. Melih (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET İşçiliğin bedeli olan ücret, üretim maliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Diğer yandan, işgören açısından ücret, kendisinin ve ailesinin geçimini temin ettiği geliridir. Ücret, üretimin vazgeçilmez ...
    • Part-time çalışma kavramı, içeriği ve uygulanabilirliği: Sakarya`da bir araştırma 

      San, Nur (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: Part-Time Çalışma Kavramı, çeriği ve Uygulanabilirliği: Sakarya'da BirAraştırmasıTezin Yazarı: Nur SAN Danışman: Yrd. Doç. Dr. Fatma F DANKabul ...
    • Paternalist liderlik ve örgüt kültürü ilişkisi: Sakarya Üniversitesi örneği 

      Karşu Cesur, Damla (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Paternalist liderlik sıkı bir disiplin ve otoriteyi ebeveyn ilgisi ve şefkati ile birleştiren bir liderlik türü olup Türkiye, Çin, Meksika, Tayland, Hindistan gibi Batı kökenli olmayan pek çok ülkede yaygın olarak görülür. ...
    • Paul Klee`nin yapıtlarında renk ve biçim sorunları 

      Soylu, Rasim (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET ANAHTAR KELİMELER: Klee, Modern Sanat, Bauhaus, Soyut Sanat, Alman Ekspresyonizmi. Paul Klee, 19. yüzyılın sonunda İsviçre' de doğmuş ve Almanya'da eğitim görmüş bir sanatçıdır. Klee, müzisyen bir ailenin ...
    • Pazar uzmanlığının tüketici şikayet etme eğilimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi 

      Okutan, Semih (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tüketicilerin kendi aralarında gerçekleştirdiği iletişim, ürünlere ve markalara ilişkin bilginin yayılması bakımından oldukça önemlidir. Ancak iletişim günlük hayatta kendiliğinden gerçekleşebildiği için yönetilmesi oldukça ...
    • Pazar yönlülük ve tedarikçi ilişkilerinin işletme performansına etkileri: Otel işletmeleri örneği 

      Solmaz, Seyit Ahmet (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tüketici ihtiyaç ve isteklerini karşılamayı, hatta onlar için nitelikli değer yaratmayı amaçlayan önemli bir işletme fonksiyonu olarak pazarlama, tarihsel süreç içerisinde ekonomik ve teknolojik değişimlere paralel olarak ...
    • Pazarlama araştırmacıları perspektifinden nöropazarlama: Keşifsel bir araştırma 

      Akin, Mahmut Selami (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Pazarlamanın tarihsel gelişimine göz atıldığında, üretim anlayışından tüketiciyi anlamaya yönelik perspektife doğru geçiş gözlemlenmektedir. Tüketicinin niçin satın aldığı, satın alma kararı alırken hangi noktalara dikkat ...
    • Pazarlama araştırmalarında kullanılan likert türü ölçeklerinin uygulanabilirliğinin incelenmesi 

      Bora, Buket (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sosyal bilimlerin her alanında olduğu gibi pazarlama araştırmalarında da tutum ölçmede Likert tipi ölçeklerin sıklıkla kullanıldığı görülmektedir. Söz konusu ölçekleri yapısı, şekli ve formatına ilişkin konular tartışmalı ...
    • Pazarlama iletişim aracı olarak ürün yerleştirme - dizi ve filmler üzerine bir inceleme 

      Yolcu, Tarik (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ürün yerleştirme ürünün tanıtımının yapılmasını isteyen bir işletmenin, marka veya ürünün, ürün yerleştirmenin uygulanacağı her hangi bir mecrada, planlı, ücreti ödenmiş olarak, bilinçli dikkat eşiğinin bu uygulamayı reklam ...
    • Pazarlama iletişimi aracı olarak advergame (oyunreklam) uygulamaları: Türkiye`de yapılan advergame (oyunreklam) uygulamalarının incelenmesi 

      Altun Bostanci, Gizem (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-14)
      Bir reklam uygulaması olan advergame (oyunreklam) uygulamalarının amacı, marka mesajını eğlenceli bir şekilde tüketiciyle buluşturmaktır. Rekabet ortamında markalar kullanıcılara ilettikleri mesajları en etkili biçimde ...
    • Pazarlama kanalı olarak spot piyasalar (Türkiye uygulamaları) 

      Kiray, Mustafa (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Günümüzde pazarlama bağlamında işletmelerce kullanılan çok çeşitli dağıtım kanalları bulunmaktadır. Bu kanalların her biri değişik kurallara ve metotlara göre faaliyet göstermektedirler. Bu çalışmanın amacı bir perakende ...
    • Pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması sürecleri: Bakü`de yerleşik oteller üzerina bir araştırma 

      Mirzayeva, Gülnar (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde yoğun rekabet ortamında hizmet üreten işletmeler olan otel işletmelerinde de pazarlama stratejilerinin kullanılmasının önem arz ettiği ve yaygınlaştığı görülmektedir. Otellerin amacı, karla birlikte, müşterilerinin ...
    • Pazarlamada algılanan değer kavramı ve ölçümü 

      Konuk, Faruk Anil (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Algılanan değer kavramı, özellikle 90'lardan sonra gerek işletmeler gerekse akademisyenler açısından önem taşıyan bir unsur haline gelmiştir. Bu bağlamda, tüketicilerin ürün veya hizmetlere yönelik değer algılamalarının ...