Öğretmen adaylarının eğitsel ve genel amaçlı facebook kullanımları ve facebook bağımlılıkları(SAÜ Eğitim Fakültesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarının Facebook Bağımlılıkları, Facebook Kullanım amaçları (sosyal ilişkiler, çalışmalara ilişkin ve günlük kullanım) ve Facebook'un eğitsel kullanımlarına (iletişim, işbirliği, kaynak ve materyal paylaşım) yönelik cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenine göre öğretmen adaylarının görüşleri incelenmiştir. Araştırma, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi 877'si kız ve 617'si erkek olmak üzere toplam 1494 kişiden oluşmuştur. Araştırmada yer alan öğretmen adaylarının cinsiyetlere göre dağılımını %58.7'sini kız ve %41.3'ünü erkek öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmaya, BÖTE, Sınıf öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, PDR, Fen ve Teknoloji, Okul Öncesi, Matematik, Zihin Engelliler ve Türkçe öğretmenliği bölümünden birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftan öğretmen adayları katılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Verilen üç ayrı anket ile öğretmen adaylarının verdikleri cevaplarla bir veri seti oluşturulmuştur.Elde edilen veriler, açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, test-tekrar test güvenirliği, frekans ve yüzde, t- testi, ANOVA ve korelasyon katsayıları ile analiz edilmişlerdir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular sonrasında yapılan t-testi sonuçlarına göre erkek öğretmen adaylarının, kız öğretmen adaylarına göre Facebook'u daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Faktörler açısından yapılan ANOVA analizi ile bölümlere göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, yapılan ANOVA analizi ile sınıf değişkenine göre de anlamlı farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet, Sosyal Ağ, Bağımlılık, Eğitsel Kullanım, Facebook. In this study, the views of prospective teachers of Sakarya University Education Faculty over Facebook addictions, Facebook usage purposes (social relations, for their studies and daily use) and the use of Facebook for their academic purposes (communication, cooperation, sharing sources and materials) have been analyzed in terms of gender, department and grade variables. The research has been conducted with prospective teachers of Sakarya University Education Faculty. The sample of the research consists of a total of 1494 people 877 of which are females and 677 of which are males. Distributions of prospective teachers who took part in the research according to their genders were as follows: %58.7 of females and %41.3 of males. First, second, third and fourth grade prospective teachers from the departments of Computer Education and Instructional Technology, Classroom Teaching, Social Sciences, Psychological Counseling, Science and Technology, Pre-Schooling, Mathematics, Teaching of Mentally Disabled and Turkish have taken part in the research. The research has been conducted according to the scanning model. A set of data has been formed depending on the answers of the prospective teachers to the three different polls.The data collected through the polls has been analyzed with the help of exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, test-retest reliability, frequency and percentage, t-test, ANOVA and the correlation coefficient techniques.At the end of the research, according to the t-test results, it has been found that male prospective teachers use Facebook more than female prospective teachers. Also, with the ANOVA analysis carried out in terms of factors, it has been understood that there are significant differences among the departments. With the ANOVA analysis, considerable differences have been found in the answers of the prospective teachers according to the grade variable.Keywords: Internet, Social Network, Addiction, Educational Using, Facebook.
Collections