Show simple item record

dc.contributor.advisorİşman, Aytekin
dc.contributor.authorÇam, Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:00Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435855
dc.description.abstractBu çalışmada, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarının Facebook Bağımlılıkları, Facebook Kullanım amaçları (sosyal ilişkiler, çalışmalara ilişkin ve günlük kullanım) ve Facebook'un eğitsel kullanımlarına (iletişim, işbirliği, kaynak ve materyal paylaşım) yönelik cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenine göre öğretmen adaylarının görüşleri incelenmiştir. Araştırma, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi 877'si kız ve 617'si erkek olmak üzere toplam 1494 kişiden oluşmuştur. Araştırmada yer alan öğretmen adaylarının cinsiyetlere göre dağılımını %58.7'sini kız ve %41.3'ünü erkek öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmaya, BÖTE, Sınıf öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, PDR, Fen ve Teknoloji, Okul Öncesi, Matematik, Zihin Engelliler ve Türkçe öğretmenliği bölümünden birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftan öğretmen adayları katılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Verilen üç ayrı anket ile öğretmen adaylarının verdikleri cevaplarla bir veri seti oluşturulmuştur.Elde edilen veriler, açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, test-tekrar test güvenirliği, frekans ve yüzde, t- testi, ANOVA ve korelasyon katsayıları ile analiz edilmişlerdir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular sonrasında yapılan t-testi sonuçlarına göre erkek öğretmen adaylarının, kız öğretmen adaylarına göre Facebook'u daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Faktörler açısından yapılan ANOVA analizi ile bölümlere göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, yapılan ANOVA analizi ile sınıf değişkenine göre de anlamlı farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet, Sosyal Ağ, Bağımlılık, Eğitsel Kullanım, Facebook.
dc.description.abstractIn this study, the views of prospective teachers of Sakarya University Education Faculty over Facebook addictions, Facebook usage purposes (social relations, for their studies and daily use) and the use of Facebook for their academic purposes (communication, cooperation, sharing sources and materials) have been analyzed in terms of gender, department and grade variables. The research has been conducted with prospective teachers of Sakarya University Education Faculty. The sample of the research consists of a total of 1494 people 877 of which are females and 677 of which are males. Distributions of prospective teachers who took part in the research according to their genders were as follows: %58.7 of females and %41.3 of males. First, second, third and fourth grade prospective teachers from the departments of Computer Education and Instructional Technology, Classroom Teaching, Social Sciences, Psychological Counseling, Science and Technology, Pre-Schooling, Mathematics, Teaching of Mentally Disabled and Turkish have taken part in the research. The research has been conducted according to the scanning model. A set of data has been formed depending on the answers of the prospective teachers to the three different polls.The data collected through the polls has been analyzed with the help of exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, test-retest reliability, frequency and percentage, t-test, ANOVA and the correlation coefficient techniques.At the end of the research, according to the t-test results, it has been found that male prospective teachers use Facebook more than female prospective teachers. Also, with the ANOVA analysis carried out in terms of factors, it has been understood that there are significant differences among the departments. With the ANOVA analysis, considerable differences have been found in the answers of the prospective teachers according to the grade variable.Keywords: Internet, Social Network, Addiction, Educational Using, Facebook.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının eğitsel ve genel amaçlı facebook kullanımları ve facebook bağımlılıkları(SAÜ Eğitim Fakültesi örneği)
dc.title.alternativeEducational and general use of facebook and facebook addiction of teacher candidates(SAU College of Education sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational knowledge
dc.subject.ytmSocial relations
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmSakarya University
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmComputer usage
dc.identifier.yokid446928
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328125
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess