Search
Now showing items 1-10 of 70
İç mekanda bir tasarım kriteri olarak açıklık kavramının loft mekanlarda analizi ve örnekler üzerinde inceleme
(2018-08-06)
Mekân kavramının insanoğlunun içgüdüsel korunma gereksinimini gidermek amaçlı davranışlarından ve kararlarından ötürü ortaya çıkmasının ilk basamağı olan barınaklar, bu anlamda en ilkel yapılar olmuşlardır. Barınma ...
Mekan tasarımında kavram geliştirme sürecine analitik bir yaklaşım
(2018-08-06)
Tasarlama eylemine yönelik ilk adımların oluşumunda tasarımcının zihninde geçen sürece yönelik olan bu araştırmanın konusu, kavram geliştirme sürecidir. İnsanların doğada deneyimleyerek edindiği kavramlar ve bu kavramlara ...
Grafik tasarımın sürdürülebilirlik içerisindeki rolü ve `BİOPOSTER` tasarımı
(2020-11-30)
Teknolojinin ilerleyişinin ve sanayileşmenin sonuçlarından en fazla olumsuz yönde etkilenen kuşkusuz ekolojik sistem ve doğadır. Teknolojinin gelişmesi ve endüstrileşme, benmerkezci ve kendi dışındaki yaşam formlarını ...
Sanal gerçekliğin iç mimarlık eğitimine etkisi
(2019-06-21)
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bilgisayarın tasarım sürecinde yer alması, tasarım ortamları ve üretim tekniklerinde sayısal değişimi getirmiştir. Bu değişimle bilgisayar ortamında oluşturulan tasarım için hangi ...
İç mekan tasarımının hacim akustiğine etkisi
(2019-07-12)
İnsanlar geçmişten bu yana çeşitli toplanma alanları inşa etmişlerdir ve çeşitli etkinlikler düzenleyerek sosyal iletişimde bulunmuşlardır. Bu toplanma mekanları antik çağ amfi tiyatrolarından günümüze kadar gelişim göstermiş ...
Somut tasarım kapsamında etkileşimli grafik arayüz tasarımı ve bir proje önerisi
(2020-01-06)
Bu tez, somut tasarım (tangible design) kapsamında somut etkileşimli kullanıcı arayüz tasarımını ele almaktadır. Konusu, insan-bilgisayar etkileşiminde somut nesnelerle soyut nesnelerin temsil edildiği kullanıcı arayüzlerinin ...
Grafik tasarım ilkeleri doğrultusunda Ankara kenti için bir marka kent tasarımı önerisi
(2020-01-31)
Tezin birinci bölümünde marka kavramı ve özellikleri ele alınacaktır. Markayı oluşturan öğeler detaylandırılacaktır. Ayrıca marka için önemli unsurlar olarak görülen marka kimliği ve marka imajı kavramları açıklanacaktır. ...
Afiş tasarımlarında artırılmış gerçeklik uygulamaları
(2020-01-08)
Bu çalışmanın amacı, çoğunlukla bilgisayar mühendisliği alanında ifade edildiği gözlemlenen Artırılmış Gerçeklik teknolojisi uygulama ve gelişmelerinin, tasarım alanında da yer edinmeye başladığını desteklemek, afiş tasarımı ...
Tasarımcının kodlama deneyimi olarak macera video oyunu: Şahmaran kavram uygulaması
(2020-12-23)
1970'li yılların son çeyreğinde tanıştığımız macera oyunları günümüze kadar teknolojik gelişmelerin etkisiyle farklı evrimler geçirmiştir. Bir tür etkileşimli hikaye olarak kabul edilen macera oyunları günümüzde ...
Modernizm bağlamında günümüz Türk iç mekan tasarımına bir yaklaşım
(2018-08-06)
Birinci bölümde, mekan kurgusunun ne anlama geldiğini net bir ifade ile tam anlam karşılığını açıklayıp mekan algısı, iç mekan kavramı ve bileşenleri araştırılıp detaylı bir şekilde incelenmiştir.İkinci bölümde, modern ...