Grafik tasarım ilkeleri doğrultusunda Ankara kenti için bir marka kent tasarımı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezin birinci bölümünde marka kavramı ve özellikleri ele alınacaktır. Markayı oluşturan öğeler detaylandırılacaktır. Ayrıca marka için önemli unsurlar olarak görülen marka kimliği ve marka imajı kavramları açıklanacaktır. Markalaşma denildiğinde kritik öneme sahip olduğu düşünülen marka konumlandırma kavramı da yine aynı başlık altında incelenecektir.Grafik tasarım disiplini içerisinde inceleyeceğimiz marka kent kavramı, tezin ikinci bölümünde detaylandırılacaktır. Kent kimliği ve kent markalaşması kavramlarının ele alınmasının ardından, kent markalaşmasının ve marka kentin örneklerle detaylı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Dünyadan farklı örneklerin inceleneceği marka kent bölümünde, ülkemizdeki markalaşma çalışmalarına da değinilecektir. Tezin üçüncü bölümünde, uygulama çalışmasına konu olan Ankara kenti incelenecektir. Hititlerden günümüze, çok geniş bir tarihi olan Ankara kentinin tarihsel süreci üç bölümde ele alınacaktır. Grafik tasarım uygulama çalışmasına yön vermesi adına, tarihsel sürecin kent kimliği öğelerini gözeterek hazırlanması amaçlanmaktadır. İlgili bölümde kentin markalaşma çalışmaları hakkında da bilgi verilecektir. Tezin son bölümünde, Ankara kenti için bir marka kent tasarımı yapılması hedeflenmektedir. Tasarlanmış olan kurumsal kimliğin, geliştirilebilir ve günceli yakalayabilen bir çalışma olması önemli görülmektedir. Uygulama bölümünde kurumsal kimlik tasarımının yanı sıra, marka kent çalışmasına destek olacak çeşitli grafik tasarım ürünleri de tasarlanmıştır. Tezin ikinci bölümünde incelenecek olan marka kent çalışmalarının, uygulama projesine örnek teşkil etmesi beklenmektedir.Anahtar Sözcükler : Grafik tasarım, marka, marka kent, kent kimliği, kurumsal kimlik In the first part of the thesis, `brand` as a concept, and its characteristics will be examined. Components of the brand will be detailed. Besides, `brand identity`, and` brand image, which are regarded as crucial elements of a brand, are to be explained. Brand positioning which comes to the fore as a critical concept when branding is the case, will be a subject of scrutiny under the same chapter. Particulars of `brand city` concept, which is to be examined within the scope of graphic design discipline, are presented in the second part of the thesis. Upon touching on `city identity,` and `city branding,` it is intended to investigate city branding, and brand city in detail, and through examples. This part on `brand city,` which treats different cases around the world, will also investigate branding activities in Turkey. The third part of the thesis, focuses on the city of Ankara, which is subject to application study. History of Ankara, which dates back to Hittites, will be divided into three topics. It is intended to present course of history with consideration of historical city identities, with the aim of providing guidance for graphic design application study. This part sheds light on branding activities targeting Ankara. The last part of the thesis aims at presenting a brand city design for Ankara. The fact that the designed organizational identity is improvable, and upgradeable, is considered as significant. In the part on application, various graphic design items, which can support brand city study, have also been designed, apart from organizational identity design. Brand city works, which are to be investigated in the second part of the thesis, are expected to serve as model for the application project.
Collections