Now showing items 352-371 of 793

    • Kabus resimleri 

      Ahmadi, Amineh (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Piskoloji biliminde, uyku sırasında görülen düşler ve kabusları incelemek ve anlamlarını araştırmak, insanların bilinçaltına inerek onların arzular ve korkularının kaynağına ulaşmak için bir yöntem sayılır. Aynı zamanda ...
    • Kaçar dönemi dini yapılarında iç mekan tasarımı ve geleneksel motifler: Şiraz nasır El-Mülk Cami incelemesi 

      Allahyari, Nejla (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-18)
      Geleneksel İran mimarisinde ve özellikle cami yapılarında kullanılan süsleme ve motifler; ifade biçimleri ile yapıların dönemine ilişkin sanatsal, kültürel, dini, siyasi ve iktisadi anlamda pek çok ipucu vermektedir. Bu ...
    • Kadın imgesine bilim ile teknolojinin etkileri: Siborgfeminist sanat ve siberfeminist sanat 

      Ermiş, Nuran (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-05-16)
      `Kadın İmgesine Bilim ile Teknolojinin Etkileri: Siborgfeminist Sanat ve Siberfeminist Sanat` başlıklı raporda kadın imgesi üzerinden beden olgusu ele alınmaktadır. Beden olgusunun feminizm ve teknoloji kapsamında sanatla ...
    • Kadın miti üzerinden ironik eleştiriler 

      Altın Akkaya, Merve (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      `Kadın Miti Üzerinden İronik Eeleştiriler` isimli bu çalışma, kadın arketiplerin mitler üzerinden okumasını kapsar. Çalışmada, kökleri bu arketiplerin deneyimlerine dayanan rollerin oluşumu, kadın olgusuna dair dönüşümleri ...
    • Kadına dair resimsel öykülemeler 

      Tölük Aferin, Çiğdem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Toplumsal cinsiyet rolleri, kişi doğduğu andan itibaren başlayarak tıpkı bir kodlama gibi kişiye yüklenmeye başlar. Her yerde bireyden cinsiyeti doğrultusunda uygun davranışlar sergilemesi beklenir. Bu bağlamda cinsiyet ...
    • Kadınlık algısı üzerine görsel çözümlemeler 

      Baki, Emine Saba (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlkel toplumların evren algılayışlarındaki bazı boşluklar, zaman içinde, toplumsal ilişkileri dolaylı olarak etkilemiştir. Bu durum insanları, bilinçdışı bir şekilde, bir `cinsiyet` ayrımına sürüklemiştir. Sonrasında ...
    • Kadının toplumsal ve kültürel boyutlarına sanatsal yaklaşımlar 

      Hosseinnezhadmoghaddam, Roya (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kadın imgesi tarih boyunca sanatçılar tarafından her zaman yorumlanmış ve farklı şekillerde betimlenmiştir. Sanatçıların her zaman ilham kaynağı olan kadın, sanatçılar tarafından uzun bir süre sadece cinsel bir obje olarak ...
    • Kahve falının popüler kültür bağlantıları kullanılarak seramik yüzeylerde yorumlanması 

      Akay, Eda (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlerleyen teknoloji ile artan insanlar arasındaki etkileşim, fikir ve bilgi alışverişi ortak bir algı olan popüler kültürün oluşmasına ve gelişmesine sebep olmuştur. Gelenek ve göreneklerin yerini yavaş yavaş alan bu ortak ...
    • Kalabalık temasının parça bütün açısından çözümlenmesi 

      Güner, Firat (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma üç ana bölüm altında incelenmiştir.İlk bölümde çalışmanın temel kavramı olan kalabalığın tanımına, yapısına ve oluşumuna yer verilmiştir. Parça- Bütün anlayışı doğrultusunda kalabalığı oluşturan bireyler farklı ...
    • Kamusal alan algısı ve kent bağlamında Asmalı Mescit 

      Oğuzcan, İrem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-07)
      Asmalı Mescit bölgesi kurulduğu tarihten günümüze kadar olan süreçte sürekli bir değişim, dönüşüm göstermiştir. Bu değişim, dönüşümün sebepleri doğal afetler, bölgenin genişlemesi ve yerel yönetimlerin sistem değişiklikleridir. ...
    • Kapadokya bölgesi kiliselerindeki fresklerin seramik yüzeylerde yorumu 

      Birinci, Ayla (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kapadokya Bölgesi Kiliselerindeki Fresklerin Artistik Seramik Yüzeylerde Özgün Yorumu'' adlı bu Sanatta Yüksek Lisans çalışması Raporu'nun 1. Bölümünde fresk kavramı ve tarihçesi araştırılmıştır. 2. Bölümde ...
    • Kapı metaforu 

      Kazan, Ziya (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      `Kapı Metaforu` başlıklı raporda seçilen nesnenin (kapı) metafor olarak öznenin yaşantısında evrilen süreci incelenmiş ve kapının sanat nesnesine dönüşebilirliği üzerinde durulmuştur. Bu amaç doğrultusunda birinci bölümde, ...
    • Kapı resimleri 

      Taşkent, Banu (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-11)
      Bu çalışmada, tarihten günümüze gelen 'kapı' objesinin taşıdığı anlamlara değinilmiştir. Uygarlıklara göre şekil değiştiren fakat yapım amaçlarının aynı olduğu bu kapıların tanrısal boyutları incelenmiştir. Bu ...
    • Kapı ve bellek 

      Şener, Aysun (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Kapılar iç ve dış mekânı birbirine bağlayan devingen bir yapıya sahip olup bölmek, korumak ve iletişimi sağlamak gibi karşıtlıkları içeren gerilimli anlamları içinde barındıran mimari öğelerdir. Antik çağlardan günümüze ...
    • Kara romantizm, düşsel imgeler ve kâbus resimleri 

      Özgör, Cumhur Okay (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-11)
      İlk olarak, 1930 yılında Mario Praz'ın adlandırmasıyla Kara Romantizm (DarkRomanticsm), garip görünümlerin resmedildiği, şok ve dehşet tasvirlerinin yoğunlaşıldığı,estetizmle Sembolizm'in, dekadan (çöküş) ile ...
    • Karakter dersi hakkında bilgiler ve `Rus dansı hareketlerinin açıklaması` 

      Ganioğlu, Sabina (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Konservatuvarların Bale Anasanat dallarında `karakter dersi` önemli ve geniş bir rol oynamaktadır. Bu eğitim süresi boyunca öğrenciler Rus, İspanyol, Napolitan, Macar danslarının stil özelliklerini, uygulamalı olarak ...
    • Karikatürize edilmiş seramik boğa figürleri 

      Özer, Riza Tan Buğra (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlunun varoluşundan günümüze kadar olan gelişim süreci boyunca bazen tapınılacak bir tanrı, bazen düşmanı, kimi zaman da kendisinden ve gücünden faydalanabileceği bir canlı olarak gördüğü boğanın, mizahın bir alt ...
    • Karlheinz Stockhausen`ın ``Signale zur Invasion`` eserinin icra pratiği açısından analizi 

      Güngör, Cem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-19)
      Bu çalışmada, II. dünya savaşı sonrası döneminin en önemli ve en etkin temsilcilerinden biri olan Alman besteci Karlheinz Stockhausen'ın bestelemiş olduğu, haftanın yedi gününü anlatan ''Licht'' ...
    • Karma gerçeklik ile kültürel afiş tasarımları 

      Arı, Nurullah (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yaşantıda hiç durmadan devam eden teknolojik gelişmeler ile birlikte artan iletişim çeşitliliği olmasına karşın bir gösterge dizgesi olan afiş, bugün ilgisini hiç kaybetmeyen grafik tasarımın iletişim biçimlerinden biri ...
    • Karma gerçeklikte çoklu mekan tasarımı 

      İpek, Alper Raif (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-21)
      Bu tez araştırması, varoluşundan beri gerçeği arayan insanın yeni çağda kendi gerçeğini yaratma çabalarına eğilmiştir. Günümüzde sanal ve artırılmış gerçeklikte teknolojik yeterliliğe ulaşılması sonucu artık karma gerçeklik ...