Karma gerçeklikte çoklu mekan tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez araştırması, varoluşundan beri gerçeği arayan insanın yeni çağda kendi gerçeğini yaratma çabalarına eğilmiştir. Günümüzde sanal ve artırılmış gerçeklikte teknolojik yeterliliğe ulaşılması sonucu artık karma gerçeklik ortaya çıkmıştır. Fiziki ve bedeni sınırlılıkların ortadan kalktığı karma gerçeklik çağı neredeyse başlamak üzeredir. İlk metaevren dönem yeni başlamaktadır.Tez çalışmasında karma gerçeklik ekipmanlarıyla tek bir fiziki mekanın ayrı ayrı sanal düzenlemeler ile aynı anda birçok kişi tarafından kullanılabilmesine yönelik grafik tasarım gerçekleştirilmiştir. Tezin birinci bölümü algı, gerçek, zaman, mekan ve simülasyon kavramlarını içermektedir. İkinci bölümde artırılmış gerçeklik, üçüncü bölümde sanal gerçeklik ve dördünce bölümde karma gerçeklik konuları geniş biçimde yer almaktadır. Karma gerçeklikte çoklu mekan tasarımı, örnek uygulama çalışması beşinci bölümde anlatılmaktadır.Tez Türkiye'deki ilk karma gerçeklik konulu tezdir. Bu nedenle sadece grafik tasarım alanına değil mimariden yazılıma kadar bütün alanlar için kaynak oluşturabilmesine yönelik derin bir araştırmanın ürünüdür. Karma gerçeklikte çoklu mekan tasarımı tezi kendinden sonraki karma gerçeklik çalışmaları için temel yapı oluşturma görevini üstlenmesi nedeniyle uzun bir araştırmanın son sözü değil, yep yeni bir düşüncenin ilk kelimeleridir. This thesis research has focused on the efforts of the person seeking the reality since its existence to create its own reality in the new age. Today, as a result of achieving technological competence in virtual and augmented reality, the mixed reality has emerged. The age of mixed reality, in which physical and bodily limitations have been eliminated, are almost beginning. We are at the beginning of the first metaverse period.In the thesis study, graphic design has been carried out in order to enable the use of a single physical space with a combination of reality equipment and individual virtual arrangements. The first part of the thesis includes concepts of perception, reality, time, space and simulation. In the second part, there are augmented reality, in the third part, virtual reality and in the fourth chapter mixed reality topics are broadly covered. Multi-space design in mixed reality is explained in the fifth chapter.The thesis is the first thesis on mixed reality in Turkey. For this reason, it is the result of a deep research that is able to generate resources for all fields from architecture to software, not just graphic design. The multi-space design thesis in mixed reality is not the last word of a long research, but the first words of a new thought, since it undertakes the task of forming the basis for the work of the mixed reality.
Collections