Show simple item record

dc.contributor.advisorHorzum, Mehmet Barış
dc.contributor.authorAkpinar, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433782
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin transaksiyonel uzaklıkalgılarının; çevrimiçi öğrenmede algılanan engel ölçeğinin alt boyutları tarafındanyordanıp yordanmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca çevrimiçi öğrenmede engeller vetransaksiyonel uzaklık algısı ölçeklerinin alt boyutları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2018-2019 öğretim yılı güz yarıyılında Sakarya Üniversitesipedagojik formasyon programında öğrenim gören 324-310 öğrenci oluşturmuştur.Örneklemin belirlenmesinde uygun örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. AraştırmadaÇevrimiçi Öğrenmede Öğrenci Engelleri Ölçeği ve Transaksiyonel Uzaklık Ölçeğikullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi için Pearson Korelasyon ve DoğrusalRegresyon analizleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda pedagojik formasyon öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algısındaçevrimiçi öğrenmede algılanan engellerin anlamlı bir değişken olduğu ortaya çıkmış; yaş,cinsiyet, internet erişimi ve fiyatlar puanlarının anlamlı bir yordayıcı olmadığıbulunmuştur. Bu yönüyle transaksiyonel uzaklığın azaltılması sürecinde çevrimiçiöğrenmede algılanan engellerin önemi tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, Çevrimiçi öğrenme, Transaksiyonel uzaklık.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the transactional distance perceptions ofpedagogical formation students; to determine whether the perceived disability scale inonline learning is predicted by its sub-dimensions. In addition, the relationships betweenthe sub-dimensions of barriers and transactional distance perception scales in onlinelearning were examined.The sample of the study consisted of 324-310 students studying in the pedagogicalformation program of Sakarya University in the fall semester of 2018-2019 academic year.Appropriate sampling method was used to determine the sample. In the study, data werecollected using Student Barriers Scale for Online Learning and Transactional DistanceScale. Pearson Correlation and Linear Regression analyzes were performed for dataanalysis.As a result of the study, it was found that the perceived barriers in online learning were asignificant variable in the perception of transactional distance among pedagogicalformation students; age, gender, internet access and prices scores were not significantpredictors. In this aspect, the importance of perceived barriers to online learning has beenidentified in the process of reducing transactional distance.Keywords: Distance education, Online learning, Transactional distance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePedagojik formasyon öğrencilerinin çevrimiçi engelleri ile transaksiyonel uzaklık algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativePedagogic formation students investigation of the relationship between online learning obstacles and transactional distance perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-07
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOnline
dc.subject.ytmTransactional distance
dc.subject.ytmDistance education
dc.identifier.yokid10303108
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587800
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess