EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 599
-
Examining levels of job burnout among teachers working in Kosova in terms of different variables: Proposing a psychological and counselling group program for managing burnout based on narrative therapy
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı Kosova'da, Prizren ilçesinde ilk ve orta okularda görev yapan öĝretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerini belirlemektir. Bu araştırmanın diĝer bir amacı ise demografik deĝişkenler göre ... -
Ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerde yer alan değerler
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ortaokullarda kullanılan Türkçe ders kitaplarındaki şiir metinlerin değerler eğitimi açısından incelemesini konu almıştır. Bu doğrultuda araştırmanın problem cümlesi `Ortaokul 8.Sınıf Türkçe ders kitaplarındaki ... -
Sistemik aile yönelimli psiko-eğitim programının değerler, algılanan sosyal destek ve çift uyumuna etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, çift uyumunu yordayan değişkenlerin etkisinin belirlenmesi ve bunun psikoeğitim programı ile sınanması amaçlanmıştır. Çift uyumunu yordayan değişkenler olarak değerler ve sosyal destek ele alınmıştır.Araştırmada ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonları ile hikaye yazma becerilerinin değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yazma motivasyonunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin hikaye yazma becerilerine olan etkisinin incelenmesidir.Araştırma, genel tarama modeli türlerinden kesitsel tarama modeline göre yürütülmüştür. ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin anlama becerilerine yönelik öz yeterlikleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğrenen yabancılar için temel anlama becerileri olan dinleme ve okuma becerisine yönelik öz yeterlik düzeylerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektedir.Ayrıca ... -
Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma duygusal zeka ve sosyal iyi olma düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma, duygusal zeka, ve sosyal iyi olma düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmada üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma, duygusal zeka, ve ... -
Kick boks hakemlerinin karar verme ve atılganlık düzeylerinin algılanan mesleki yeterlilik üzerine etkisinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2012-2013 yılı kick boks müsabakalarında görev alan kick boks hakemlerinin karar verme, mesleki yeterlilik ve atılganlık düzeylerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu ... -
Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesini sağlamak için yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarında anlamı bilinmeyen kelimeler için kullanılan bağlam türleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarında, bağlam temelli kelime öğretimi etkinliklerinde bulunan kelime/kelime grupları için kullanılan bağlam türlerini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, ... -
İlköğretim öğrencilerinin araştırma becerilerinin veli bakış açısıyla değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin temel amaçlarından birisi de salt bilgi aktarmak yerine öğrenciye bilgiye nasıl ulaşabileceğini öğretmektir. Çünkü bilgiler unutulabilir, fakat bilgi edinme becerisi bir kez kazanıldığında yaşam boyu kullanılabilir. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar derslerine yönelik öz-yeterlik, tutum ve kaygı puanlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada; fen bilgisi öğretmen adaylarının fen laboratuvarı öz-yeterlik inanç ve tutum puanları ile fizik, kimya ve biyoloji laboratuvarı kaygı puanları arasında anlamlı ilişkinin olup olmadığı, ayrıca bu değişkenlerin ... -
Integrating literature into an EFL setting: Turkish students` attitudes towards the use of short story
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğretim sürecinde doğru materyale karar vermek emek isteyen bir iştir ve İngilizce öğretmenlerinin ders kitaplarına alternatif materyal ihtiyaçları günden güne artmaktadır. Bunun sonucunda ek kaynak arayışına ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içi davranış sorunlarının belirlenmesi ve çözüm önerileri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim kademelerinde eğitime devam eden üstün yetenekli öğrencilerin üstün performans alanlarından kaynaklanan özelliklerinin ne gibi sınıf yönetimi sorunlarına yol açtığının incelenmesi ve ... -
Lise öğrencilerinde okul tükenmişliği ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma lise öğrencilerinde okul tükenmişliği ve psikolojik iyi olma arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi ve algılanan akademik başarı değişkenleri açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilişsel yapılarına etkisinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada fen öğretiminde kavram karikatürlerinin 7. Sınıf Maddenin Tanecikli Yapısı ünitesinde kullanımının öğrencilerin başarısına ve bilişsel yapılarının gelişimine etkisi incelenmiş ayrıca öğrencilerin kavram ... -
İnternet aile stillerine göre 9. sınıf öğrencilerinin internete yönelik tutum, öz yeterlik ve internet kullanım amaçlarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma lise öğrencilerinin internet aile stillerinin öğrencilerin internete yönelik tutumları, öz-yeterlilikleri ve internet kulanım amaçlarına olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda genel ... -
Çevrimiçi öğrenme ve karma öğrenme öğrencilerinin teknoloji ile öz-yönelimli öğrenmeleri ve sorgulama topluluğu arasındaki ilişkinin incelenmesi: Yapısal eşitlik modeli
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Sakarya Üniversitesi çevrimiçi öğrenme ve karma öğrenme öğrencilerinin, teknoloji ile öz-yönelimli öğrenmeleri ile sorgulama topluluğu oluşumları arasındaki ilişkinin, yapısal eşitlik modeli kullanarak ... -
Uyarlanabilir eğitsel web ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonuna etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı uyarlanabilir olan, uyarlanabilir olmayan ve yüz yüze öğrenme etkinlikleri ile desteklenmiş uyarlanabilir web temelli öğrenme ortamlarının, öğrencilerin başarıları ve motivasyonları üzerindeki etkilerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin aritmetik performans puanları ve matematik okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 7. Sınıf öğrencilerinin; aritmetik performansları ile matematik okuryazarlık puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve öğrencilerin aritmetik performansları ve matematik okuryazarlıklarının başka hangi ... -
Lise öğrencilerinin sınıf yönetimine ilişkin adalet algıları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin sınıf yaşantılarına ilişkin adalet algılarını ortaya koymaktır. Sınıf öğrenme öğretme yaşantılarının gerçekleştiği, bilgi akışının yanı sıra çok yönlü bir iletişimin olduğu bir öğrenme ...