EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 764
-
Yaşam kalitesinin yordayıcıları: Türkiye ve İran örneği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin öz-yetkinlik inancı ve psikolojik dayanıklılık ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin kültüre bağlı olarak incelenmesi amacıyla yapılan ilişkisel bir çalışmadır. Bu değişkenlerin ... -
A study of faculty members` and instructors` awareness, routines and use of web 2.0 tools in foreign language teaching
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Web 2.0 araçlarının hayatın birçok alanında kullanımı, bireylere sunduğu iletişim, etkileşim ve iş birliği gibi olanaklar yüzünden son zamanlarda yaygınlaşmıştır. Web 2.0 kavramı yeni bir akım gibi görünse de, eğitim ... -
Gerçeklik şoku ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin resmi liselerde görev yapan öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Muş İli örneği)
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-15)Bu çalışmanın amacı resmi liselerde görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre gerçeklik şoku ve örgütsel tükenmişlik arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın evrenini Muş ili merkez ilçesinde resmi liselerde görev ... -
İstatistikle ilgili modelleme etkinlikleri bağlamında öğretmen farkındalığı: Bir durum çalışması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-26)Öğretmen farkındalığı, öğretmen yeterliklerinin önemli bir boyutu ve etkili öğretim için gerekli bir etkendir. Öğrencilerin matematiksel düşünmeleri üzerine farkındalığa sahip olmak öğrencilerin söylediklerini duymayı, ... -
Blok tabanlı görsel ve metin tabanlı programlama öğretimlerinin erişi, mantıksal düşünme ve motivasyona etkileri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-23)Bu araştırmanın amacı, blok tabanlı görsel ve metin tabanlı programlama öğretimlerinin öğrencilerin erişi, mantıksal düşünme ve programlamaya yönelik motivasyonlarına etkilerini belirlemektir. Tek gruplu ön test son test ... -
İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörler
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğrenme sürecinde yaşanan zorlukları ve bu zorlukların nedenlerini hem öğrenciler hem de öğretmenler tarafından belirlemek ve önerilerini almaktır. Bu çalışma ile bugün Türkiye'de yabancı ... -
Pre-service English language teachers` attitudes towards using computer technologies in foreign language teaching
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Günümüzde bilgisayar teknolojileri oldukça gelişmiş ve insan yaşamını büyük ölçüde etkilemiştir. Hayatın diğer alanlarında olduğu gibi eğitim alanında bu gelişmelerin etkilerini görmek mümkündür. Araştırmacılar, teknoloji ... -
Evli bireylerde aldatma eğilimi, bilişsel duygu düzenleme ve kişilik özellikleri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu çalışmanın amacı evli bireylerde aldatma eğiliminin cinsiyet, yaş, evlilik süresi, çocuk sahip olup olmama durumuna göre incelenmesi ve bilişsel duygu düzenleme ve kişilik özelliklerinin aldatma eğilimini yordama ... -
Ebeveynlerin duygu sosyalleştirme stratejileri ile çocukların sosyal yetkinlik düzeyleri arasındaki ilişki
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu araştırmanın amacı ebeveynlerin kullandıkları duygu sosyalleştirme stratejileri ile çocukların sosyal yetkinlik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya Ankara Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Kazan ve ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutum, davranış ve görüşlerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına yönelik tutumlarını ve sınıf içindeki uygulamalarında çocuk haklarına uygun davranış ve görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu ... -
Okuldan İşe Geçiş Becerileri Geliştirme Programının kariyer uyumu ve kariyer iyimserliğine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-18)Bu araştırma, Okuldan İşe Geçiş Becerileri Geliştirme Programının (OİGBGP) üniversite son sınıf öğrencilerinin kariyer uyumu ve kariyer iyimserliği üzerindeki etkisini sınamayı amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, Amerika ... -
Örgütsel çekicilik, örgütsel imaj ve örgütsel sadakat arasındaki ilişkilerin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-17)Bu araştırmada, öğretmen görüşlerine dayalı olarak örgütsel çekicilik, örgütsel imaj ve örgütsel sadakat arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmada 2016-2017 ... -
İlkokul düzeyindeki çocuklar için hazırlanmış biyografiler üzerine bir doküman incelemesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Araştırmanın amacı, Türkiye'de yayınlanan ilkokul düzeyindeki yerli biyografik eserler üzerine bir doküman incelemesi yoluyla bu eserlerin Türkiye'de çocuk edebiyatı içerisindeki yerini, biyografik eserlerdeki ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde araştırmaya dayalı öğretime ilişkin görüşleri ve uygulamaları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-14)Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nda esas alınan araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin öğretmenler tarafından nasıl ve ne derece uygulandığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda fen bilimleri ... -
Ortaokul son sınıf öğrencilerinin matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi: Nijer-Zinder örneği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu çalışma, ortaokul son sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını etkileyen kişisel, sosyo-ekonomik ve tutum faktörlerinin literatür çerçevesinde neler olduğunun ortaya konulmasını ve bu faktörlerin etkileme düzeylerinin ... -
Yaşam temelli fen eğitiminin öğrenci başarısına ve çevre bilinci üzerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu çalışmanın amacı Yaşam Temelli Fen Eğitiminin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin başarılarına, başarılarının kalıcılığına ve çevre bilinçlerinin gelişimine etkisini incelemektir. Aynı zamanda öğretim sürecinin sonunda ... -
Lise öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin öğrenci tükenmişliği ve okul bağlılığı ile ilişkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-13)Bu araştırmada, Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerinin, tükenmişlik yaşantıları ve okul bağlılıklarıyla ilişkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Fen bilimleri dersi öğretim programı ile araştırmaya dayalı fen öğretimi arasındaki köprü: Sınıf öğretmeni adaylarının eğitimi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-30)Yapılan araştırma kapsamında 3. ve 4. sınıflar için Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan kazanımların araştırmaya dayalı fen öğretimine uygunluğu incelenmiştir. Buna paralel olarak sınıf öğretmeni adaylarına kılavuzlu ... -
Ortaöğretim kurumlarında örgütsel sessizliğe ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara ili Çankaya ilçesi örneği)
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerini belirlemek ve sessizlik düzeylerinin demografik değişkenler açısından (cinsiyet, yaş, ... -
Robotik kodlama etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin kodlamaya ilişkin öz-yeterlik algılarına etkisi ve etkinliklere ilişkin öğrenci yaşantıları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma kapsamında, ortaokul düzeyinde robotik kodlama etkinlikleri ile öğrencilerin blok temelli programlamaya ilişkin öz-yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki olup almadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. ...