EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 764
-
The relationship between foreign language learners` future second language (L2) self-guides, language learning motivation and achievement
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, algısal öğrenme stilleri, görselleştirme becerisi, ikinci dil benlikleri, ikinci dil öğrenme motivasyonu ve dil öğrenme başarısı arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, araştırmada ölçek ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıklarının matematiksel modelleme etkinlikleri süreciyle incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin ortak ve bireysel olarak sergiledikleri matematiksel yaratıcılıklarının modelleme etkinlikleri yoluyla incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin yaratıcılıklarını ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin TIMSS 2015 matematik başarılarının bilişsel tanı modeli ile incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-20)Bu araştırma, sekizinci sınıf düzeyindeki öğrencilerin matematik alanındaki öğrenme eksiliklerinin, zayıf ve güçlü oldukları konuların belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Bu bağlamda, öğrencilerin yanıtlama tepkileri ... -
Çok boyutlu testlerde değişen madde öbeği fonksiyonunun SIBTEST yöntemiyle incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-18)Bu araştırmanın amacı, çok boyutlu testlerde değişen madde öbeği fonksiyonunun incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, DMF'li maddenin testteki yeri (madde öbeğindeki ve madde öbeği dışında maddelerin tümünün, bir ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sayı duyularının bağlam temelli ve bağlam temelli olmayan problem durumlarında incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin bağlam içeren ve içermeyen problemleri çözerken sayı duyusundan yararlanma durumlarını ve çözüm yollarını incelemektir. Araştırmada tarama deseni ... -
Türkiye, Finlandiya, İngiltere ve Şili`deki okul yöneticiliğine ilişkin yaklaşımların incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-10)Bu çalışmanın amacı, Türkiye, Finlandiya, İngiltere, Şili'de okul liderliğine ilişkin yaklaşımları incelemek ve Türkiye'deki okul yöneticiliğini geliştirmeye yönelik melez bir okul yöneticiliği yaklaşımı ortaya ... -
Afganistan eğitim sisteminde nitelik sorununun tarihsel, siyasal, ekonomik ve sosyal temelleri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-15)Bu çalışmada Afganistan eğitim sisteminin en büyük sorunu olan nitelik sorunu tarihsel, siyasal, ekonomik ve sosyal açıdan değerlendirilmiştir. Afganistan eğitim sistemi tarihsel dönemleri ayrı ayrı anlatılıp, bu dönemlerde ... -
Sorgulama temelli matematik etkinliklerinin çocukların matematiksel becerilerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-03)Bu araştırmanın amacı; 60-72 aylık çocukların gelişim özelliklerine, ilgi, ihtiyaç ve beklentileriyle okul öncesi eğitim programına uygun, çocuklara yönelik sorgulama temelli matematik etkinlikleri modülünün geliştirilerek ... -
Kernel eşitleme ve madde tepki kuramına dayalı eşitleme yöntemlerinin karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-07)Bu araştırmada denk olmayan gruplarda ortak madde deseninde Madde Tepki Kuramı gerçek puan eşitleme (Haebara) ile Kernel son tabakalama eşit yüzdelikli, Kernel son tabakalama doğrusal, Kernel zincirleme eşit yüzdelikli ve ... -
Bilişsel tanı ve çok boyutlu madde tepki kuramı modellerinin karşılıklı uyumlarının incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortak yönlere sahip olan bilişsel tanı modelleri (BTM) ve çok boyutlu madde kuramı (ÇBMTK) modellerinin birbiri yerine kullanım durumları incelenmiştir. Uyarlama olarak ifade edilen bu işlemde birey parametre ... -
Kayıp verinin test eşitlemeye etkisinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-11)Bu araştırmada, kayıp verilerin test formları içerisindeki yeri, mekanizması, oranı ve başa çıkma yöntemlerine göre oluşturulan farklı koşullardaki testlerden elde edilen puanların, ortak test deseni kapsamında ve MTK'ya ... -
Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-15)İnsanlar çok küçük yaşlardan itibaren sahip oldukları merak duygusuyla etraflarında gerçekleşen olayları anlamlandırmaya çalışırlar. Doğayı ve doğada gerçekleşen olayları anlamanın, karşılaşılan günlük hayat problemlerine ... -
Sorgulama temelli oyunların çocukların dünya`nın şekli ve gece-gündüz kavramlarını algılamalarına etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma kapsamında sorgulama temelli oyunların 60- 72 aylık çocukların Dünya'nın şekli ve Gece-Gündüz kavramlarını algılamalarına etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini, 2015–2016 eğitim-öğretim ... -
Hacettepe Üniversitesi`nde çalışan araştırma görevlilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordanması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu araştırmada cinsiyet, kadro türü, yıldırma (mobbing), örgütsel sinizim, örgütsel bağlılık değişkenlerinin Hacettepe Üniversitesi'nde çalışan araştırma görevlilerinin psikolojik iyi oluşlarını yordayıp yordamadığı ... -
Einsatz einer lernplattform zur sprachlichen bildung von daf-studierenden
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-01)Günümüzde bilgi ve iletişim araçları, özel ve iş hayatımızda önemli bir konuma sahip olmaktadır. Sürekli gelişen teknoloji ve dünyanın her yerine yayılan internet, eğitim ve dil öğrenimi alanında da dijital medya kullanımını ... -
Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova ili örneği)
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı resmi okullarda görev yapmakta olan ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre politik beceri ve örgütsel tükenmişlik arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada Yalova ili merkez ilçesinde bulunan ... -
Oyunlaştırılmış bir öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu araştırmada farklı oyunlaştırma bileşenlerini kullanarak oyunlaştırılmış bir çevrimiçi öğrenme ortamı tasarlamak, bu ortamda yaşanan akış, duyuşsal bağlılık, motivasyon ve başarı düzeyine ilişkin betimlemelerde bulunmak ... -
Okul yöneticilerinin kuantum liderlik davranışlarının örgütsel zekâ düzeyine etkisi (Zonguldak ili örneği)
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, okul yöneticilerinin kuantum liderlik davranışlarının örgütsel zekâ düzeyine olan etkisini, öğretmen algılarına dayalı olarak ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırma ilişkisel tarama ... -
Lise öğrencilerinin matematik dersi kapsamında örnek üretme becerileri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada lise öğrencilerinin matematik dersindeki örnek üretme becerileri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen bu araştırma durum çalışması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
Teacher talk and learner contributions in inquiry based science education: A conversation analytic examination
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Sorgulamaya dayalı öğrenme güncel fen eğitim programlarının temelinde yer alan ve öğrencilere hem sorgulama becerilerinin kazandırılması hem de kavram öğretilmesi için önemli bir yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, sorgulamaya ...