The relationship between foreign language learners` future second language (L2) self-guides, language learning motivation and achievement
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, algısal öğrenme stilleri, görselleştirme becerisi, ikinci dil benlikleri, ikinci dil öğrenme motivasyonu ve dil öğrenme başarısı arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, araştırmada ölçek uygulamasına dayalı nicel yöntem kullanılmıştır. Algısal öğrenme stilleri, görselleştirme becerisi, geleceğe yönelik benlikler ve motive davranış ve çaba alt ölçeklerinden oluşan karma bir ölçek uygulanmıştır. Ölçek katılımcıların ana dili olan Türkçeye çevrilmiştir ve kapsam geçerliliğinde herhangi bir bozulma olmadığını garantilemek için çeviri-geri çeviri süreçleri takip edilmiştir.Araştırma, Türkiye'nin kuzeyinde yer alan Giresun Üniversitesi'nde 343 katılımcıya uygulanmıştır. Bu katılımcı grubu 18-23 yaşları arasındaki hazırlık sınıfı ve birinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Katılımcılar arasında yaklaşık olarak dengeli bir cinsiyet dağılımı gözlenmiştir. Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR, Council of Europe, 2001) seviye tanımlayıcılarına göre, uygulama döneminde katılımcılar A1 seviyesindedirler. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS İstatistik 20.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veri dağılımı normal olduğu için parametrik testler tercih edilmiştir. Veri analizi için betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson momentler çarpımı korelasyonu ve çoklu regresyon analizlerini içeren çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular, Türk eğitim sisteminde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin yüksek ölçüde ideal yabancı dil benliği, sahip olunması beklenen yabancı dil benliği, görselleştirme becerisi ve ikinci dil öğrenme motivasyonuna sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin güçlü bir görselleştirme becerisinin de destekleyicisi olan görsel ve işitsel öğrenme stillerini daha fazla tercih ettikleri belirlenmiştir. Çoklu regresyon analizleri, dil öğrenme başarısının en temel yordayıcısı olarak dil öğrenme motivasyonunu gösterirken, dil öğrenme motivasyonunun da yabancı dil benlikleri, özellikle de ideal ikinci dil benliği, ve görselleştirme becerisi tarafından öngörüldüğünü ortaya koymuştur. Görselleştirme becerisi, ideal ikinci dil benliğinin de temel yordayıcılarından birisi olarak bu ilişkiler ağının merkezinde yerini almıştır.Sonuç olarak, ikinci dil öğrenme motivasyonu ve ideal ikinci dil benliği arasında direk bir ilişki gözlemlenirken; dil öğrenme başarısı ve ideal ikinci dil benliği arasında yabancı dil öğrenme motivasyonu, geleceğe yönelik dil benlikleri ve görselleştirme becerisi tarafından aracılık edilmiş dolaylı bir ilişki söz konusudur. This study aimed to investigate the relationship among perceptual learning styles, vision, L2 self-guides, L2 motivation, and language learning achievement. To do this, the study pursued a quantitative survey methodology where a composite instrument that contained perceptual learning styles, future self-guides, imagery capacity, and motivated behavior and effort subscales was employed. The instrument was translated into Turkish, and both translation and back translation procedures were conducted to ensure the content validity of the instruments. The study was conducted at Giresun University, a state university in the North of Turkey, with 343 participants. These participants were prep-class and 1st year students between the ages of 18 and 23. All of the participants -at the time of data collection- were A1 level students, as measured according to descriptors proposed in the Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe, 2001). The quantitative data were analyzed through SPSS Statistics 20.0. Parametric tests were employed as the data showed a normal distribution. Both descriptive statistics and inferential analysis including one-way repeated measures ANOVA, Pearson product-moment correlation, and multiple regression analysis were applied and conclusions were drawn. The results indicated that the tertiary level EFL learners in the Turkish educational context had high levels of ideal and ought to L2 self-guides, strong vision and L2 learning motivation. They also mainly preferred visual and auditory learning styles which were the supporters of a stronger vision. Regression analyses revealed that while the best predictor of language learning achievement was L2 motivation, L2 motivation was highly predicted by L2 self-guides, ideal L2 self in the first place, and vision. Vision was also a significant predictor of ideal L2 self, thus taking its place in the center of the interplay between the variables. This study concludes that the relationship between ideal L2 self and L2 achievement is not a direct one but through motivated behaviors stimulated by future L2 self guides and vision of students.
Collections