Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
80 ÖZET Bu araştırmanın amacı genel liselerde öğrenim gören öğrencilerin algılarına dayalı olarak öğretmenlerin sınıf yönetiminde ne derece etkili olduklarını belirlemektir. Eu genel amaca yönelik olarak şu sorulara cevap aranmıştır. 1. Lise öğrencilerinin,a) Genel b) Fiziksel çevre c) Plan-program d) iletişim e) Davranış f) Zaman boyutlarına göre okulların sınıf yönetimine ilişkin algılan anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 2. Lise öğrencilerinin göre sınıf yönetimi boyutlarından fiziksel çevreye ilişkin algıları cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 3. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından plan-programa ilişkin algılan cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 4. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından iletişime ilişkin algılan cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 5. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından davranışa ilişkin algıları cinsiyet ve sınıflara göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 6. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından zamana ilişkin algıları cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği.81 7. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi etkililiğine ilişkin algıları cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 8. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi etkililiğine ilişkin algılan sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği Araştırma anket-survey yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İzmit ilindeki merkez genel liseleri oluşturmaktadır. Sınıf yönetimi etkililiği anketi araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Geçerliliği ve güvenirliği sağlanan anketler 6 genel lisede 1378 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel çözümlemeleri SYSTAT paket programında yapılmıştır. Elde edilen bulgular düzenlenerek yorumları yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin algıları sınıf yönetimi boyutlarından fiziksel çevre, plan-program ve iletişimde cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Diğer alt problemlerin tümünde öğrencilerin algıları anlamlı farklılıklar göstermektedir.
Collections